Inlägg från: Semlorna |Visa alla inlägg
  • Semlorna

Rustika rosor?

Älskar buskrosor! Har hittat en florist i göteborg som har mycket blommor i dom färgerna som ser lite antika ut så har lite liknande tanke.

• Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 15:18:56 följande:
    Great minds think alike, eller hur var det? Glad
    Jag tycker att det gjorde hela intrycket lite gammaldags romantiskt. Som att man bara RÅKADE plocka det som blommade för dagen. Flört
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Eller hur! Jag ska ha pioner istället för stora rosor men intrycket blir rätt likt. Älskar när det sticker fram lite småblommor så det (som du skriver) nästan ser ut som en bukett från trädgården. Tycker det blir mjukare och bryter av mot dom stora, maffiga rosorna/pionerna väldigt vackert.
  • Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 15:53:42 följande:
    Jag ville SÅ ha pioner och/eller ranunkler, de är så väldans vackra! Men gifter man sig i september så får man bita i det sura...
    Great minds som sagt ;) Älskar också ranunkler. Är glad att vi valde juni så jag får pioner. Har du hittat nån bra florist förresten?
  • Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 16:46:59 följande:
    Jag velar mellan en kontakt jag har via en kollega eller Floristkompaniet här i Stockholm. Tror jag kommer prata med båda och se vad som känns bäst. Jag ska bara ha buketten till mig och två små tärnbuketter + corsage, så det borde inte bli SÅ dyrt, tänker jag. Dekorationsblommor sköter de åt mig på lokalen. En sak mindre att fundera på.
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Jag gick på de buketter butiken normalt brukar ha. Dom har lite den stil och de färger jag gillar så jag tror det är lättare att få vad jag vill ha då. Jag kommer satsa på att förklara ungefär hur jag vill ha den men låta floristen se vad för pioner och rosor som dyker upp då för att hålla nere priset.

Låter som en bra idé att höra sig för lite!
  • Semlorna

Åh, roligt! Som jag redan skrivit är den buketten så fin!

• Semlorna

Blommor gör iaf mig väldigt glad! Buketten du valt är väldigt romantisk och mjuk (precis som din ring), tror den kommer bli superfin i lite andra färger som du tänkt dig. Ska sno den bilden som inspiration till min bukett.

Svar på tråden Rustika rosor?