• TheD

Hur tackla svärmors tårar?

Jag känner inget medlidande med henne utan blir mer irriterad när jag läser att hon kommer tillbaka hela tiden och ställer samma fråga. Själv skulle jag ha ställt mig upp och sagt:"om det inte passar så behöver ni inte komma!"

Men det är vad jag kännder. ;)

Men det kan finnas något annat till grund varför hon bölade. Men ni får väl se hur det verkar nästa gång ni träffas. Kan hoppas på bättre :)

• TheD
    Lilique skrev 2011-03-10 15:47:27 följande:
    Åh, jag och siffror. 45-ish. Så hon är ju inte precis gammal.
    Nej... det kan jag hålla med om. Min mamma är 48 - jag 24. Min fästman är 29 och hans morsa är 63. Och det tycker jag är gammalt!!!  Om han hade varit 40 så vore det en sak men....Det är ju mitt tycke så inga dumma påhopp nu ;)
  • TheD
    hernameispekka skrev 2011-03-11 09:46:50 följande:
    Syftade mer på samhällets syn och "curlande" tänk än på dig personligen :P Menar mer att man SKA jobba ett halvår efter gymnasiet sen resa ett halvår. Efter det har man "rastat av sig" efter gymnasiet och är beredd att studera. Då ska man plugga 3-5 år. Efter det ska man satsa på karriären i några år och leva ljuva singellivet och "testköra" partners. Så ens partyperiod är ungefär mellan 24-28. När man är 28 ska man träffa killen. 30 när man gifter sig och 32 när första barnet kommer för dåååååå är man mogen och har gjort aaaaaallt man ska göra! :P Grejen är den att allt detta (utom partnergrejen) kan man göra när man är gift. Bara för att man gift sig betyder inte att man skaffar barn.
    Vart har du fått för dig att det ärsamhällets syn? själv känner jag inte igen det där alls :)
Svar på tråden Hur tackla svärmors tårar?