• jennifaer

Hur tackla svärmors tårar?

ClaraH skrev 2011-03-10 22:55:09 följande:
    Tja, jag som är 46 år och har två barn på 20 och 16 skulle nog bli lite förfärad om sonen (20 år) kom hem och skulle gifta sig, det får jag nog medge.,, Jag skulle ju önska att han hinner med lite mer i sitt liv innan han gifter sig.
    Men livet är väl inte slut bara för att man gifter sig? Vad är det man ska hinna med innan man gifter sig som man inte kan göra när man är gift?
  • jennifaer
    hernameispekka skrev 2011-03-11 09:46:50 följande:
    Syftade mer på samhällets syn och "curlande" tänk än på dig personligen :P Menar mer att man SKA jobba ett halvår efter gymnasiet sen resa ett halvår. Efter det har man "rastat av sig" efter gymnasiet och är beredd att studera. Då ska man plugga 3-5 år. Efter det ska man satsa på karriären i några år och leva ljuva singellivet och "testköra" partners. Så ens partyperiod är ungefär mellan 24-28. När man är 28 ska man träffa killen. 30 när man gifter sig och 32 när första barnet kommer för dåååååå är man mogen och har gjort aaaaaallt man ska göra! :P Grejen är den att allt detta (utom partnergrejen) kan man göra när man är gift. Bara för att man gift sig betyder inte att man skaffar barn.
    Joo jag känner igen det där jag också. Fick höra mycket av det när jag fick barn som nittonåring, allt jag skulle missa bla ba bla. Jag tycker inte missar ett skit förutom festandet och jag har haft andra partners, jag har festat, jag har rest och jag saknar inte något av det nu när jag har barn och sambo (snart man). Men det ä ju precis så som Clara H säger att man är olika mogen för det och man har olika saker man vill göra i livet. Jag valde att skaffa barn och gifta mig tidigt trots att vi pluggar och bor i villa men det fungerar för oss men kanske inte skulle passa för alla. Så vill man festa tills man är 30 och sedan stadga sig måste man ju få göra det också.Glad
Svar på tråden Hur tackla svärmors tårar?