• MrsT2011

Måste jag gå på möhippan när jag inte känner bruden?

Vissa är ängsliga över att någon ska känna sig utanför, därför bjuder de varenda tjej på hela gästlistan. Men självklart ska du tacka nej! Däremot blir det jättesvårt att "stoppa" henne från att bli bjuden på din möhippa...

Men chansen är ju stor att hon resonerar likadant, vad tusan ska man på en möhippa att göra när man inte känner personen i fråga??

• MrsT2011
    passionsblomman skrev 2011-03-10 23:17:27 följande:
    Man får faktiskt ordna möhippa helt UTAN att vara bjuden om man så vill. Det är ett EGET initiativ och något man själv är med och utformar.
    Brrrr, det där är något jag fasar för... Vet flera på jobbet som fått en extra "mösexa" när de gift sig. Gubbarna verkar tycka att det är ett utmärkt tillfälle att supa till och skämma ut sin kollega på stan, hö hö... Jag har bara jobbat här i 1,5 år så man kan ju hoppas att de struntar i det pga att de inte känner mig så väl...

Förresten Passionsblomman, hur är folk funtade när de kräver 2000 kr av varje person för en möhippa?? Vi hade en kostnad på 600 kr per person för en heldag när jag var tärna. Fanns till och med någon som tyckte att det var lite dyrt...
  • MrsT2011
    Dejli skrev 2011-03-12 12:05:49 följande:
    Jag tycker inte man ska kolla med bruden som någon föreslog... då försvinner ju hela poängen! Däremot kan man väl kolla med den blivande maken, han borde ju veta hur bruden önskar att ha det (även om jag tycker att detta är något en bästa vän borde känna till) och han borde framförallt också veta vilka han tror att bruden skulle bjudit om det var upp till henne.

Nä, pinsamt att bjuda någon tycker jag verkligen inte. Däremot skulle jag som inbjuden tycka att det var lite pinsamt att gå på en möhippa där jag inte kände bruden om det inte fanns något annat syfte med att jag kom - som att bruden vill lära känna de hon inte kände så väl innan.
    Men blir inte dessa båda stycken lite motsägelsefulla? Hur ska bruden kunna förmedla att hon vill lära känna de hon inte känner om allt ska vara supertopphemligt? Jag ser inget fel alls i att bruden blir tillfrågad vilka hon vill ha med på en eventuell hippa, syftet är att hon inte ska veta när det blir och vilka aktiviteter det blir.

Det är väl bättre att undvika pinsamheter än att hålla stenhårt på att allt ska vara topphemligt från början till slut??
Svar på tråden Måste jag gå på möhippan när jag inte känner bruden?