• EmmaHenke

Era bästa förrättstips !!!!

Jag får snart spunk på all planering och nu har jag fastnat vid förrätten...Vi kommer att vara cirka 120 gäster och tanken är att maten ska stå uppdukat när vi kommer till lokalen..Vad sjutton kan man bjuda på? Är så less på toast skagen..även om det är smidigt.  Bjud gärna med er av era bästa tips. Får ej innehålla fisk men skaldjur är ok !

• Svar på tråden Era bästa förrättstips !!!!
  • 2011bröllop

Vi ska bara ha en enkel,  typ en liten mindre landgång med olika goda pålägg

• 1700tal

Slår ett slag för soppa! Den mest praktiska förrätt som finns. En varm eller kall krämig avokodosoppa med massa citron, lite skivade rädisor och handskalade räkor på toppen (om man vill). Och en smördegsbakad ostsnurra till...

• ClaraH

Vi ska ha minivästerbottenpal med räk- och kräftröra, dill citron och ett parmesanflarn och balsamicogelé. Över det strösslas en blandning av finhackad rödlök och gräslök

Jag tror att varm soppa är svårt att servera varm till så många personer, men en kall fungerar ju. T.ex. Gaspacho med knaprigt parmaflarn och ett gott bröd. Tapastallrik med serrano, oliver, soltorkade tomater, oliver och en lite parmeanostbit. Jag åt en blomkålspannacotta på en fest som var god, men har inget recept, med det kanske går att googla. Har inte gjort förrättspanna cotta själv. Blinier med löjrom, dill, rödlök, rödlök och creme fraich, men det kanske räknas som fisk.

Mn kan ha en liter skaldjursallad (utan gegga, inte som skagen). Jag har serverat en liten caesarsallad till förrätt som var uppskattad, men då har jag tagit dressingen bredvid. Jag kommer att baka bröd som får stå framme i korgar på borden från förrätten och över till varmrätten om man vill ha. Jag ska baka rosenbröd formade till ett hjärta.

Svar på tråden Era bästa förrättstips !!!!