• Lottie350

Engångs vin-och champange glas?

Vi letar efter fina men inte för dyra engångsvinglas och champangeglas. De flesta jag hittar har svart fot vilket vi inte vill ha.
    Vi behöver 50 st vardera och som sagt inte så dyra.
    Förlsag på vanliga affärer eller websidor, pris på de om ni vet det också Glad

• Svar på tråden Engångs vin-och champange glas?
  • Aniara4

Måste det vara plast? Jag vet att många köper väligt billiga champagneglas på IKEA.

• HoPPsanSa sÅ gLad

Kolla även Rusta/ Ö6B. Sen är det ju även snyggt att blanda fin glas så kolla även olika loppis.
    Hoppas ni hittar något som passar!

• Oniq

Ö&B hade utförsäljning av champagneglas i plast nyss. 6st för 6kr. Helgjutna i genomskinlig plast. Kolla där.

• malinsmamma
    Lottie350 skrev 2011-03-13 10:33:42 följande:

Vi letar efter fina men inte för dyra engångsvinglas och champangeglas. De flesta jag hittar har svart fot vilket vi inte vill ha.
    Vi behöver 50 st vardera och som sagt inte så dyra.
    Förlsag på vanliga affärer eller websidor, pris på de om ni vet det också Glad

Hej Lottie.

Gå in på the www.theeasyway.se de har  exklusiva  engångs glas, tallrikar och bestick. Fantastik kvalite. Har för mig att de de är först i Scandinavien med dessa produkter.
    Vi har handlat en hel del där. Det bästa att de har 10% rabatt.
  • Sunday

Varför engångsglas? Det ger ett väldigt billigt intryck. Köp riktiga för typ 5 kr styck på ikea istället.

• Lottie350

Tack alla för era svar!

Sunday skrev 2011-03-18 17:20:38 följande:
    Varför engångsglas? Det ger ett väldigt billigt intryck. Köp riktiga för typ 5 kr styck på ikea istället.
    För att 
    1: Vi har inte råd med vanliga glas.
    2: Vi har bara en mottagning, hade vi haft en fest hade jag mer tyckt riktiga glas.
    3:Bryr mig inte om det ser billigt ut.
  • livan86
    Lottie350 skrev 2011-03-18 17:48:07 följande:
    Tack alla för era svar!För att 
    1: Vi har inte råd med vanliga glas.
    2: Vi har bara en mottagning, hade vi haft en fest hade jag mer tyckt riktiga glas.
    3:Bryr mig inte om det ser billigt ut.
    jag förstår.. ja tycker att de funkar fint me engångsglas, framförallt är de lättare å bara slända plast än glas
    men de är självklart finare me vanliga, men är de bara mottagning spelar de ju inte så stor roll, plastglas kan va fina med, allt är fint i alla fall me champagne i
  • misscat81

Vi måste också införskaffa champagneglas, och jag vet inte vad som blir bäst... Engångsglas i plast till alla (enhetligt, men plastigt) eller samla ihop tillräckligt många champagneglas i glas bland familj/släkt (dvs det blir lite blandade modeller, men alla i glas). Vad känns snyggast/trevligast? Vi tror att vi nog kan få ihop tillräckligt många glas, men som sagt, de är ju inte likadana allihopa.

• Lottie350
    misscat81 skrev 2011-03-20 15:51:00 följande:

Vi måste också införskaffa champagneglas, och jag vet inte vad som blir bäst... Engångsglas i plast till alla (enhetligt, men plastigt) eller samla ihop tillräckligt många champagneglas i glas bland familj/släkt (dvs det blir lite blandade modeller, men alla i glas). Vad känns snyggast/trevligast? Vi tror att vi nog kan få ihop tillräckligt många glas, men som sagt, de är ju inte likadana allihopa.

Hade jag kunna fått tag på olika glas hos släkt och vänner hade jag mycket gärna gjort det. Jag tycker inte att det ser dumt ut med olika. Lite mer charmigt kan jag tycka.
    Så har du den möjligheten att låna så gör det Glad
  • Lottie350
    livan86 skrev 2011-03-20 15:00:03 följande:
    jag förstår.. ja tycker att de funkar fint me engångsglas, framförallt är de lättare å bara slända plast än glas
    men de är självklart finare me vanliga, men är de bara mottagning spelar de ju inte så stor roll, plastglas kan va fina med, allt är fint i alla fall me champagne i
    Hehe tack för att du förstår mig Flört Nä precis hade vi haft en stor fest så hade vi nog fixat riktiga glas istället.
    Man kan ju också dekorera foten på glasen om man så skulle vilja. Så de behöver inte se så fula ut i slutändan.
  • misscat81
    Lottie350 skrev 2011-03-20 16:36:27 följande:
    Hade jag kunna fått tag på olika glas hos släkt och vänner hade jag mycket gärna gjort det. Jag tycker inte att det ser dumt ut med olika. Lite mer charmigt kan jag tycka.
    Så har du den möjligheten att låna så gör det Glad
    Ja, det har du nog rätt i.
  • Moster Stina

OM man köper sig riktigt billiga fotglas, så kan man ju säkert sälja dem vidare sen. inte för fullpris naturligtvis, men kanske förlorar man inte på det jämfört att köpa engångsglas i alla fall...
    Bara en tanke...

• livan86
    Moster Stina skrev 2011-03-21 08:43:40 följande:
    OM man köper sig riktigt billiga fotglas, så kan man ju säkert sälja dem vidare sen. inte för fullpris naturligtvis, men kanske förlorar man inte på det jämfört att köpa engångsglas i alla fall...
    Bara en tanke...
    den tanken var inte dum
  • Moster Stina
    livan86 skrev 2011-03-22 14:15:34 följande:
    den tanken var inte dum
    Nej visst är det inte!

Vi har tänkt så när det gäller flera saker som t ex dukar, tygservetter, glaslyktor och karaffer.

När vi räknat på det så blir det ju billigare än att hyra i alla fall, och så kan man sälja till några andra som blir lyckliga för att hitta billiga men bra användbara saker.

Pappersdukar behöver t ex inte alltid vara billigast, om man nu vill ha fina sådana. 
  • livan86
    Moster Stina skrev 2011-03-22 17:11:40 följande:
    Nej visst är det inte!

Vi har tänkt så när det gäller flera saker som t ex dukar, tygservetter, glaslyktor och karaffer.

När vi räknat på det så blir det ju billigare än att hyra i alla fall, och så kan man sälja till några andra som blir lyckliga för att hitta billiga men bra användbara saker.

Pappersdukar behöver t ex inte alltid vara billigast, om man nu vill ha fina sådana. 
    super bra idé!
    Behöver ni hjälp på festen?
  • Tet

Kolla med en cateringfirma i er närhet vad dem tar för att hyra ut c-glas, kan bli lika billigt som att köpa plastglas.

• wiii

Har hittat på citygross, både med svart fot och med genomskinlig. Tror att det kostade 34 för 12 glas eller liknande.

• Lottie350

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. Vi har iaf bytt lokal nu och där ingår det både vin och champangeglas så vi har inte det problemet längre ;)
    Men tack alla för era förslag!!!

• livan86
    Lottie350 skrev 2011-04-02 20:17:51 följande:
    Jag har helt glömt bort att uppdatera här. Vi har iaf bytt lokal nu och där ingår det både vin och champangeglas så vi har inte det problemet längre ;)
    Men tack alla för era förslag!!!
    de va ju bra
    Behöver ni hjälp på festen?
Svar på tråden Engångs vin-och champange glas?