• livan86

Engångs vin-och champange glas?

Lottie350 skrev 2011-03-18 17:48:07 följande:
    Tack alla för era svar!För att 
    1: Vi har inte råd med vanliga glas.
    2: Vi har bara en mottagning, hade vi haft en fest hade jag mer tyckt riktiga glas.
    3:Bryr mig inte om det ser billigt ut.
    jag förstår.. ja tycker att de funkar fint me engångsglas, framförallt är de lättare å bara slända plast än glas
    men de är självklart finare me vanliga, men är de bara mottagning spelar de ju inte så stor roll, plastglas kan va fina med, allt är fint i alla fall me champagne i
  • livan86
    Moster Stina skrev 2011-03-21 08:43:40 följande:
    OM man köper sig riktigt billiga fotglas, så kan man ju säkert sälja dem vidare sen. inte för fullpris naturligtvis, men kanske förlorar man inte på det jämfört att köpa engångsglas i alla fall...
    Bara en tanke...
    den tanken var inte dum
  • livan86
    Moster Stina skrev 2011-03-22 17:11:40 följande:
    Nej visst är det inte!

Vi har tänkt så när det gäller flera saker som t ex dukar, tygservetter, glaslyktor och karaffer.

När vi räknat på det så blir det ju billigare än att hyra i alla fall, och så kan man sälja till några andra som blir lyckliga för att hitta billiga men bra användbara saker.

Pappersdukar behöver t ex inte alltid vara billigast, om man nu vill ha fina sådana. 
    super bra idé!
    Behöver ni hjälp på festen?
  • livan86
    Lottie350 skrev 2011-04-02 20:17:51 följande:
    Jag har helt glömt bort att uppdatera här. Vi har iaf bytt lokal nu och där ingår det både vin och champangeglas så vi har inte det problemet längre ;)
    Men tack alla för era förslag!!!
    de va ju bra
    Behöver ni hjälp på festen?
Svar på tråden Engångs vin-och champange glas?