• Amejuli

Ni med budget runt 60000-70000:-

Hej hej. Vi gifter oss 2011 har en budget på 60 000 för 70 gäster.

Våra största poster är ringar, kläder, fotograf och lokal+vigselplats (vi gifter oss borgerligt).
    Istället för att försöka hålla ner alla kostnader så har vi försökt hålla igen på sånt som vi inte tycker är lika viktigt medan sådant som är viktigt för oss har vi lagt lite mer på. Sedan har också det som vi haft svårt att hitta fått lov att kosta lite mer.
    Saker som vi hållt igen på är hår och make, mat och dekoration (som vi gör själva) och att de som underhåller på vigsel och hjälper till med buffén är personer vi känner. Vi har också valt en lokal som är relativt billig.
    Men sen finns det ju alltid utgifter som är svårare att förutse och vi har fått planera om i budgeten några gånger för att få ihop det.

• Amejuli
    inlovewetrust skrev 2011-03-14 19:08:31 följande:

Vi har funderat på en lokal som jag tror att jag kommer bli förälskad i (har inte kollat på den än). Den kostar 25000:-, + ca 300:-/person för buffé. Man får ta med egen dryck.

Tror ni att vi klarar den lokalen med en budget på 70000  Jag vill inte ha någon fancy klänning, håruppsättning, brudbukett osv. Naglar fixar jag själv, smink fixar en kompig, säkert håret också. Vad tror ni?

Jag tror det kan gå om man verkligen vill. Men det beror ju såklart också på hur många ni har tänkt att bjudà?
    Andra dyra saker som kanske kan vara bra att tänka på hur ni vill göra med först är ringarna, fotograf och exempelvis tårta/efterrätt. (Om inte detta ingår i buffén förstås?)
  • Amejuli
    Emblas Mamma skrev 2011-03-14 19:17:24 följande:
    Det är också våran budget om man inte räknar med resan,
    :)
    Vi hade tänkt oss 70-80 gäster och buffé..
    Med förätt och efterrätt och tårta också..
    Hyr en billig, större och fin bygdegård där allt ingår, porslin och sånt.
    Personal tar vi några vana kokerskor som vi känner och sen några tjejer i 12-16årsålder som serverar,
    blir billigare så :)
    Låter precis som vi har tänkt. Bygdegårdar är suveräna och det finns ju faktiskt riktigt fina sådana. :)
  • Amejuli
    inlovewetrust skrev 2011-03-14 19:21:49 följande:
    Vi blir ca 70 pers. Vill verkligen ha den lokalen :)
    Ja då har ni 24 000 kvar till allt annat. Den kan ju bli lite väl tight om ni har tänkt att fixa tårta, dricka, ringar, kläder och fotograf utöver det här. Men är du inte så kräsen och riktigt hård mot dig själv så kan det nog gå! Vill man verkligen något så går ju mycket att ordna! 
Svar på tråden Ni med budget runt 60000-70000:-