Inlägg från: Mariamilena80 |Visa alla inlägg
  • Mariamilena80

Ni med budget runt 60000-70000:-

Vi har samma ramar, på cirka 45 personer.

Mat,Tårta, Lokal: Ca 17.000kr
    Kläder: Ca 10-11.000kr
    Fotograf: 7000kr, utan framkallning
    Hår: 7500kr
    Blommor: Ca 2500kr
    Sprit och snacks mm: Ca 8000kr
    Hotell: 1500kr
    Övrigt: 4500kr
    Ringar:2500kr (eget guld, vigsel ring klar)

Plus en massa annat extra:)

• Mariamilena80
    queenelin skrev 2011-03-15 10:05:42 följande:
    Men oj! Jag måste få fråga, vad ska du göra med ditt/ert hår för de pengarna?
    Jag ska sätta in extra hår med keratinvax ett par månader innan bröllopet, bara det kostar 4500kr. Men det håller i cirka 8 månader.
    Sen kostar uppsättning mellan 1500-3000kr...
  • Mariamilena80
    gelehallon skrev 2011-03-18 09:19:09 följande:
    Har du rådfrågat din frisör om detta? Jag blev avrådd att göra det då fästena av slingorna då kan sitta så de blir svår att dölja i den uppsättningen man har tänkt sig den stora dagen. Jag ville verkligen göra så, för det kostar mig 600kr, då jag köper hår av en tjej som säljer hemifrån och en väninna som sätter i det).
    Jag blev istället rekommenderad att min frisör tillhandahåller ett fullständigt clip-in-set som hon färgar in i min exakta hårnyans och lånar ut till mig under dagen. På så sätt kunde hon lova mig att det inte skulle synas.

Jag brukar ha löshår i, under ca 2 perioder om året, det håller sig absolut INTE snyggt i 8 månader, oavsett hårkvalité eller proffsigt isättande. Jag fick dessutom förbud att sätta i slingor nå fler ggr innan bröllopet då det sliter rätt hårt på håret.

Och med frisyr och lån av hår och allt kostar min stora rätt avancerade brudfrisyr mig 2500kr på den stora dagen. Men då bor jag i en liten stad.

Bara en tanke... ;)
    Jag har inte bestämt frisör än:) Jag tror inte kommer att vara nå problem.. Jag har haft flera omgångar av keratinvax slingor och det håret har fortfarande varit fräscht efter 8 månader. Skulle kunna ha haft på mera vax och satt tillbaka dem igen:) Mitt eget hår har varit helt ok inte speciellt slitet. Nu har jag varit utan i över ett halv år och jag har långt eget hår, så det kan ju ha rätt mycket i om det syns mer eller inte..  Sen beror det självklart vad man har tänkt för uppsättning..
Svar på tråden Ni med budget runt 60000-70000:-