Inlägg från: inlovewetrust |Visa alla inlägg
  • inlovewetrust

Ni med budget runt 60000-70000:-

Hej alla blivande brudar!

Vi planerar bröllop till sommaren 2012 och tänkte höra som det finns någon mer här inne som har en tänkt budget runt 60000-70000. Vi vill försöka hålla oss inom ramen av detta eftersom bröllopsresan är VIKTIG för oss och vi planerar att lägga lika mycket på den.

Hur fördelar ni kostnaderna inom budgeten? Lägger ni mest på er själva (kläder, make, hår osv) eller på själva festen (mat, lokal osv)?

• Svar på tråden Ni med budget runt 60000-70000:-
  • inlovewetrust

Vi har funderat på en lokal som jag tror att jag kommer bli förälskad i (har inte kollat på den än). Den kostar 25000:-, + ca 300:-/person för buffé. Man får ta med egen dryck.

Tror ni att vi klarar den lokalen med en budget på 70000  Jag vill inte ha någon fancy klänning, håruppsättning, brudbukett osv. Naglar fixar jag själv, smink fixar en kompig, säkert håret också. Vad tror ni?

• inlovewetrust

Vi blir ca 70 pers. Vill verkligen ha den lokalen :)

• inlovewetrust

Vi har nu diskuterat lite fram och tillbaka och kommit fram till att 70000:- nog inte räcker till det bröllop vi vill ha. Så det blir till att ta en billigare semester i år och spara mer till nästa år. Ny budget runt 80'-85'.

• inlovewetrust

Nu har vi nog nästan bestämt oss. Redan :) Är ju faktiskt nästan 1½ år kvar. Vi lägger nog lite mer pengar för att få den lokalen vi vill ha. Pratade med bekanta igår som verkligen peppade oss till att ta ett mer färdigt "paket" än vad dom gjorde. I slutändan blev det ändå nästan lika dyrt att plocka ihop smådelar själv.

Svar på tråden Ni med budget runt 60000-70000:-