Brud 2013
Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)
Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?
Hoppar gärna på denna tråd, då jag och min sambo planerar bröllop i slutet av sommaren 2013.
Vi förlovade oss precis innan nyår 2011/12.
Datum är inte bestämt ännu då vi är flexiba när det gäller det. Vill se till att vi får rätt lokal och vigselförättare först, så att det passar ihop. Var det blir hänger väl lite på budgeten också, som inte heller är satt ännu. Men det lutar åt en preliminär budget på 200.000Kr.
Det blir borgerlig vigsel (gärna utomhus i närhet till vatten) med efterföljande fest för ca 100pers.
Skulle vilja ha sittande bord med 2-rätters och bröllopstårta och dryck.
Färgtema är satt och designen på inbudan, vigselprogram, festprogram och bordsplacering är i stora drag klart. Planerar att göra alla trycksaker själva.
Hoppas också på att en nära vän ska sy klänningen.....
Försöker vara ute i så god tid som möjligt för att få tid för inspiration och kunna göra ordentliga efterforskingar när det gäller lokal, meny, tårta, fotograf, klänning etc.
Vill hitta det som känns helt rätt för oss utan att behöva lägga ut mer än nödvändigt. Kan tänkas att vi får skära lite i budgeten beroende på hur mycket bidrag vi kan få av våra föräldrar....
Så om någon har några bra förslag på bra lokaler i Stockholmstrakten får ni gärna tipsa oss! Tips om bra och gärna billig fotograf tas också tacksamt emot!!!