Inlägg från: Kitten Sf |Visa alla inlägg
  • Kitten Sf

Brud 2013

Nu hoppar jag också in! Förlovade oss i december och kommer gifta oss under 2013. Det är ungefär de enda som är bestämt nu. Vi kommer ha ett greksikt bröllop på Kreta (min blivande är grek och vi bor på kreta). 

Kul att hitta andra som ska gifta sig samma år. Har inte riktigt vetat var jag ska börja. Så jag börjar med att läsa igenom denna tråden! =) 

• Kitten Sf

Så nu har jag läst igenom hela tråden. Såg att de var två andra som, precis som vi, förlovade sig i Prag! Lite lusigt =) 

Känns lite snurrigt allt nu. Hur  BÖRJAR man med de hela? Så mycket att bestämma och tänka på att jag inte har en aning om vilket man ska göra först. Hur tänkte ni?

Jag har iaf pratat med de två  som ska vara mina tärnor (min bästa vän och min kusin som står mig väldigt nära).

Lokalen kan man inte titta på fören till våren/tidig sommar då det inte är öppet på vintern. Tror jag har valt färg tema iaf, eller rättaresagt en färgskala som kommer bli fint. Men sen då?

Hur långt innan tycker ni man skall skicka ut save the date kort? Eftersom vår bröllop blir utomlands så behöver ju folk säkerligen extra tid att planera in det om dom kan komma. 

• Kitten Sf
    Ekorren skrev 2012-01-22 18:49:20 följande:
    Var in till en sömmerska förra veckan och pratade brudklänningar. Jag tror jag helst vill ha en i chiffong och kanske lite spets, att hon skulle sy den kostade mellan 5000-7000 kr. Och hon hade också färdiga "köpta" klänningar från 1800!! (visselrigen väldigt enkla modeller). Jag trodde det skulle vara dyrare så det här känns bra! Var rädd att behöva betala skjortan för min klänning, gillar verkligen en modell av maggie sottero www.weddingdressesaustralia.net/maggie-sotter... så något liknande tror jag det blir :)
    Gud vilken vacker klänning! Gillar ryggen speciellt verkligen snyggt. Och då är jag ändå en "marängpuffsklänningstjej" just nu =P
  • Kitten Sf

Jag ska ju som sagt ha bröllop i Grekland. Och jag undrar när ni tycker de är vettigt att skicka ut save the date kort (dvs hur långt innan)? Hade inte tänkt ha de annars, men eftersom de behöver flyga ner hit så antar jag folk vill ha lite mer varsel för att fixa biljetter och sådär. Vill ju att folk ska ha gott om tid, men ändå inte skicka ut allt för tidigt så de liksom glöms bort.

• Kitten Sf

9 månader. hum ja de låter ju ganska vettigt. Kul att ha något som ska göras "snart" med så känns de inte som om man är helt knäpp som planerar 1,5 år innan ;)

• Kitten Sf

Älskar urringade ryggar och de där var verkligen fint. speciellt och vackert.

ja jätte roligt! längtar tills vi kan spika datum! Men jag har iaf pratat med båda tjejerna som jag vill ha som tärnor och båda tycker de ska bli jätteroligt. Och har bestämmt ett färgtema.

Eftersom jag bor i Grekland och tärnorna i Sverige så gjorde jag så idag att jag la upp ett album på facebook som bara vi tre kan se. Där lägger jag upp bilder på olika saker jag tycker är fina, allt från färger till blommor, inbjudningar och så så kan vi diskutera dom tillsammans där.

Min blivande är än sålänge totalt oitresserad av själva planerandet och lär inte bry sig sådär jättemycket om detaljer överhuvudtaget, så de är perfekt att kunna bolla med både dom där och er här! 

• Kitten Sf

Har inte kommit så långt som till tärnklänning. Har lagt upp färger och blommor än sålänge. Satt och kolla på lite brudklänningssidor nu och titta in på tärnornas klänningar och de var verkligen inget i min smak!   Vad har du tänk till tärnorna?

• Kitten Sf
    Ekorren skrev 2012-01-25 22:27:13 följande:
    Vi har ingen stor budget och jag har sagt att jag bidrar med 300 kr/tärna och att det är de som har "sista ordet" om vilken klänning de vill ha, bara den är mörkblå (och inte högblank, kortkort eller hellång) och att de trivs i den :) De har också väldigt olika kroppsform så att hitta en modell som passar båda är svårt, det blir nog två olika i slutändan skulle jag tro. De har själva sagt att de kan lägga pengar emellan om de hittar någon klänning som de verkligen vill ha. Tror jag länkade till en klänning här i något tidigare inlägg :) Jag har kanske lite mer "krav" än jag vill erkänna men vi har rätt lika smak och bra kommunikation så det blir nog inga problem!
    De låter bra. Tror vi kommer köra något liknande. Vill helst att dom ska matcha färgtemat men sen får de välja ganska fritt. Litar helt på bådas smak så tror de kommer bli snyggt oavsett. Sen är de ju viktigt att dom känner sig fina och bekväma med inte bara att jag går in och beodrar liksom =P Men de där blanka, fluffiga, amerikansk highschool bal klänningarna som finns på alla brud sidor går bort för oss ;) Vill ju gärna att de ska vara någon klänning dom vill ha kvar och använda efter också.
  • Kitten Sf
    Helchem skrev 2012-01-27 14:58:57 följande:
    Här är en till som planerar bröllop 1,5år innan! Så jag är nog lika "knäpp" som du!

Men helt ärligt så tycker jag inte alls att det är för tidigt! Det är ju massor som ska falla på plats och jag är hellre ute i god tid och tar det lugnt och lyxar mig lite sista tiden innan bröllopet än att stressar in i det sista! Dessutom så måste man nog vara ute i god tid i Stockholm (där vi bor) om man vill ha en bra lokal, fotograf mm. Annars är risken att mycket är uppbokat.
    exakt! De är ju bara skönt att ha bockat av saker i god tid. Vi ska dessutom ha bröllop utomlands ( eller ah vi bor i grekland och de flesta gästerna kommer hör ifrån, men de blir ju endel från sverige med) så de är mycket som måste fixas med papper, hitta präst som accepterar att viga en oortodox, gästerna ska ha save the date kort i goood tid osv. Och sen som sagt så är de ju KUL har väntat i typ två år på att få börja planera så varför skjuta fram de när man väl kan :D
  • Kitten Sf
    missidis skrev 2012-02-05 10:22:30 följande:
    Fy var på bröllopsmässan igår i Göteborg.. Vilken besvikelse! Tog ca 20 minuter att gå igenom alla montrar. Nä det var verkligen inget att ha! Någon annan som var där?
    Gud vad tråkigt. Hade haft planer på att åka hem till gbg bara för att gå, men de var ju väldigt tur att jag inte gjorde de då!
Svar på tråden Brud 2013