Brud 2013
Hej får man plats här? Vi planerar att gifta oss i juni 2013 efter frieri i oktober :)
Hej får man plats här? Vi planerar att gifta oss i juni 2013 efter frieri i oktober :)
Frida: vi har planerat lite löst än så länge. Troligtvis blir festen hemma vi har lada med loft som vi har påbörjat renovering av. Det kommer troligtvis bli lammgrillning och liveband, 85 personer står på gästlistan just nu , ni då? Hunnit planera något?
Oj så mycket bilder det vart, gjorde något galet :)
Jag har skrivit i tråden tidigare men nu har den ju fått lite uppsving här:)
Min fästman friade i Prag i oktober 2011 och vi planerar bröllop till juni 2013, budgeten är på 100 000:- i det skall allt ingå förutom bröllopsresan.
vi räknar med ungefär 90 gäster, vi kommer vara hemma och det blir grillat lamm (viger oss på Gotland) livemusik samt hemmabryggt öl :)
Jag planerar inte att lägga mer än någon tusenlapp på klänningen då jag vill ha en kortare variant :)
När vi satte oss och pratade om det första gången fick vi både välja några saker som var viktigast för oss. Och så utgick vi efter det när vi satte budget.
För mig var det viktigaste att få bjuda dem som jag ville bjuda och för min fästman var det viktigaste att vi bjöd på rubbet, ingen betalbar eller liknande.
Så det är det vi har utgått ifrån.
Vi har inte räknat med i budgeten det det kommer att kosta oss att göra iordning loftet där festen skall hållas, för det är ju en investering för hela gården.
De bidrag vi vet att vi kommer få idag är från mina föräldrar (vet ingen summa men antar att det handlar om en liten slant till bröllopsresan) min fästmans föredetta styvfar(krångligt jag vet) vill vara med och bidra men vi vet inte på vilket sätt. Samt en av mina bästa vänner som skall brygga öl :)
VI planerar även att om hjälp erbjuds be folk att baka tårtor, det skulle passa in i helheten med hembakade tårtor av olika slag .
Ohhh jag vill planera mera, just nu väntar jag på att det skall bli vår och sommar så jag kan se om de vackra rosa pionerna här hemma kommer blomma i lagom tid till bröllopet för då skall jag ha dem som brudbukett..
Men det är helt vansinnigt vad det kostar, vi kommer ju att köra ett typ av bondbröllop och inget tjusigt alls och ändå kommer det kosta 100 000:- helt sjukt
Såhär ser våran budget ut, den är döpt till "naiv" av min blivande såg jag =) Mat 30000 Dryck 10000 Kläder 10000 Ringar 20000 Band 10000 Hår, makup, dekorationer, transport 7000 Hotell, transport 3000 Övrigt 10000 100000
Jag gjorde en ny tråd där vi kan göra lista och lägga i ts :)
Dock var jag lite slarvig och lyckades få exakt samma trådnamn :(www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4136060.html