Brud 2013
Just Me: Hur gick det? Blev det något flor??
Just Me: Hur gick det? Blev det något flor??
Jag har också bokat lokal. Har en lokal inom bostadsrättsföreningen, så det blev den.
100:- ska de ha för 3 dagar (fredag för att pynta, lördag för festen och söndag för städning). Där finns dessutom bord och stolar samt porslin till oss alla. Pefekt!
Enda nackdelen är att det ska vara tyst kl. 01, men då får vi väl gå till vårt hus och fortsätta festa om vi vill det. Det ligger ju typ 50 meter därifrån. :)
Vi tänker inte på vad alla andra tycker/ anser osv
Vi har ingen prestationsångest
Vi har vårat bröllop precis i den skala vi vill och fokuserar på det vi känner är viktigt.
Varför ska man gå med på något annat?
Varför ska det vara värt att må dåligt för att man planerar ett bröllop?
Det finns INGEN anledning öht.
Det blir fint och speciellt om man gör det som känns bra i hjärtat, inte det som man kanske "borde" göra, eller det "alla andra" gör.
En vän till mig gifter sig nästa helg och där blir det mycket mer än vad vi ska ha, men jag tycker inte alls att det behöver jämföras.
Om det är någon som jämför bröllopen är det dom som har problem och tappat fokus på vad det hela handlar om.
Jag skickade ut STD-kort nu i april, ett år innan bröllopet. Lite tidigt kanske, men ville förklara för alla nära och kära hur glad jag var/är. Dessutom har vi en del släkt och vänner som tycker om att åka på långresor, typ 3 månader i Asien eller liknande, så vi ville ge dem en hint om att de kanske kan försöka hålla sig hemma på vår dag. :)
Jag funderar på att sno en idé som jag läst här inne, nämligen att skicka ut inbjudningarna så att de kommer den 14/2 (på alla hjärtans dag) och sedan ha OSA typ 1/3. Bröllopet ska vara den 6/4. Tror ni det blir för kort om tid? Tänkte att eftersom alla redan vet om datumet i och med STD-kortet, så kanske inte OSA-tiden vara så lång? Eller??
Igår firade jag och min sambo/fästman 9,5 år... och det var dessutom exakt 6 månader till bröllopet.... :D