Inlägg från: repsara |Visa alla inlägg
  • repsara

Brud 2013

Åh!
    Här hänger jag gärna med =)

Planerar att gifta oss sommaren 2013 och kollar just nu på olika lokaler.
    Vi har problemet att vi ska gifta oss på "bortaplan" =) Så planeringen blir liksom lite svårare då...

• repsara

Vi har tänkt oss buffé!
    Så alla kan röra sig och ta för sig vad de tycker är smarrigt =)
    Är rädd att det kan bli lite stelt med en 3-rätters, och dessutom känns en buffé lagom "fint" för det bröllop vi planerar.

• repsara
    Pagnie skrev 2012-04-09 23:07:39 följande:
    Vi gifter oss 13 juli och håller på och bokar både kyrka och lokal nu. Men jag tror det där beror helt på vart ni ska vara. Vi ska vara i Stockholm så där går lokalerna åt fort.

Med 40-45 gäster behövs nog inte allt för många. 3 personer kanske?
    Vi gifter oss också den 13 juli! =)
    Har bokat kyrka och ska till veckan boka lokalen, känns bra att vi är på gång och planeringen har börjat.
  • repsara
    ChristineL skrev 2012-04-18 10:53:38 följande:
    Angående nattamat så tänkte vi duka upp typ ostbricka, frukt, lite pålägg, kex oxh smörgåsar som man får ta själv av. Känns roligare än korv med bröd, men ingenting går ju upp mot varma kanelbullar och iskall mjölk ;)
    Mumsigt! =)

Vi ska faktiskt ha det "tråkiga" korv med bröd, fast tunnbrödrulle! Har ett norrländskt tema och just tunnbrödrulle är ganska återkommande här.

Har idag även fått bekräftat från vår fotograf att hon kan vårt datum - woho!
  • repsara
    Wirre 81 skrev 2012-04-19 00:00:50 följande:
    Jag hade med tänkt att ha lite norrländsktema. 
    Hur ser eran meny ut? jag behöver lite inspiration :D 
    Vi har tänkt oss buffé och har ännu inte riktigt satt den heeelt klart men detta ska ingå iaf!

Marinerad stekt strömming
    Västerbottensost
    Löjromscanapé
    Laxrulle fylld med färska örter och creme fraiche
    Tjälknöl

Älgfärspaj
    Rensteksmousse på tunnbröd
    Mandelpotatissallad med rödlök och dill
    Smördegsinbakad kalvfilé med örtbearnaisesås

Kommer även ha med ljusugnsbröd, mjukt bröd, smör och lite enklare (billigare) mat att fylla ut med tex  kycklingklubbor och någon pastasallad.

Tar gäärna emot lite tips på dekorationer och annat skoj, för det är lite svårt kan jag tycka!

Vart ska ni gifta er? Vi ska vara utanför Skellefteå.
  • repsara

Vackra klänningar!

Även jag är rätt säker på att det blir en spetsklänning, den här är min( just nu) favorit!

Svar på tråden Brud 2013