Inlägg från: DagenD2012 |Visa alla inlägg
  • DagenD2012

Brud 2013

Hej, hej,

Som min profil säger var det tänkt att vi skulle gifta oss i år, men bebis och sådant kom i vägen, så nu har vi satt ett datum i september nästa år. Vi är i starten av planeringen. Kan inte riktigt enas om hur vi vill ha det. Jag vill att m2b ska vara lika involverad som jag och i dagsläget är han inte det. Tycker säkert att jag börjar i alldelles för god tid...

Men är man planeringsfreak så är man.

• DagenD2012

Nej vi fick bebis för snart ett år sedan, men har därmed inte haft möjlighet att spara ihop pengar till detbröllop vi vill ha.. För mig är set uteslutet att gå ner en söndag till rådhuset i jeans. Det här gör man en gång. Då ska det vara fest!

• DagenD2012

Vi är inne på en borglig vigsel. Men jag vill inte kompromissa med cermonin. Den ska vara lika vacker som i kyrkan och lika lång. Så svårigheten nu är att hitta en lokal som är vacker att ha ceremonin i. Hoppas få ett positivt svar från det gamla fina hotellet i stan. Hade varit perfekt att ha ceremonin där! Annars har vi prel.bokat en lokal där allt ingår samt 2-rätters middag och två glas vin/öl eller annat för 400 kr/person. Vi kommer ju få köpa till brudskål, nattmat och tårta. Men tycker att det är ett bra pris. Vi vill kunna njuta av vår dag och inte heller begära av våra nära att de ska stå i köket den här dagen. Tyvärr kostar det lite extra, men det får det vara värt. Får dra in på något annat.

• DagenD2012

Jo man kan få vigseln precis som man vill om man hittar rätt vigselförättare. Vi vill kunna utforma ceremonin precis som vi vill, utan att blanda in Gud. Vi vill ha diktläsning, sång och ringväxling ändå, men utan välsignelse och bibeltexter. Däremot tycker jag att det är otroligt vackert i kyrkan och en vigsel i kyrkan är väldigt speciellt. Det är bara inget för oss.

Svar på tråden Brud 2013