ChristineL skrev 2012-04-28 06:31:57 följande:
jag känner precis likadant ibland! men inte riktigt av samma anledningar som du, utan för att mor min lägger sig i alldeles för mycket om allt! På senaste tiden nu har varit helt tyst, men från det han friade och i flera veckor framåt var det tjat om både ditten och datten som jag inte alls höll med om, mest om VAR jag MÅSTE gifta mig. Enligt henne MÅSTE jag gifta mig i min hemstad då hela min familj bor där, och jag måste tänka på min familj, för alla har inte råd att bo på hotell och resa och det var alla möjliga anledningar. Nu är det så att vi har bestämt att vi vill gifta oss här i närheten av där vi bor. Vi flyttade hit för att starta vårat liv tillsammans, då är det här vi vill gifta oss, sen är det upp till de inbjudna hur viktigt det är för dom att närvara, så känner vi. Men jag hade god lust att lägga ner alltihop och gå till rådhuset asap!
Jag har "turen" att min mamma inte lägger sig i alls - ingen faktiskt. alla min nära och kära är mycket goa när det gäller sånt. De närmsta vill vara vittnen om vi bestämmer oss för att göra det i smyg bara... ;)
Däremot har jag andra "probelm" med nära och kära.
En av min äldsta vänner upp kontakten med mig då jag inte visste om jag vill bjuda honom. Han är nämligen deprimerad och till 99% när alkohol kommer in i bilden (och annars oxå) börjar han gråta och då funderade jag på hur jag vill göra med det. Jag vet att jag skulle bli flyförbannad att han (som vanligt) börjar gråta och någon måste trösta honom - inte på våran dag. Men då sa han tack och hej för att jag hade pratat med andra om det.
Sen har vi problem med mina föräldrar då dom hyrt min sambos lägenhet och nu ska den säljas så då är dom upprörda på oss (lite kortfattat - ligget en hel del till bakom som jag inte vill dra upp)
Så jag hoppas att den stridsyxan grävs ner innan bröllopet så dom kommer...
För mig är det som sagt ekonomin som gör att jag tycker det känns onödigt med festen, allt som man ska inhandla som aldrig används igen :S försöker kolla på begagnat med det koster ju det med...