Inlägg från: 88kaktus85 |Visa alla inlägg
  • 88kaktus85

Brud 2013

Hej hej! Va roligt och läsa den här tråden. Jag och min sambo ska gifta oss den 17/8 2013!

Kyrka och lokal är bokat och nu försöker vi göra upp en budget så man vet hur mycket man måste spara ihop. :)

• 88kaktus85
    Sjörå skrev 2012-06-10 22:21:17 följande:

CoG: Jag tolkade ditt inlägg som om du planerade att köpa kläninngen där. Men så läste jag nog lite fel också. Då hade hon än mindre anledning till att vara oförskämd och man vinner som sagt inget alls på att vara otrevlig. Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig iallafall.

88katkus85: Vad roligt, vi har också planerat vårt bröllop den 17/8 2013. Var ska ni gifta er?

I västerås i Badelundakyrka, du då? :)

Va kul med samma datum, då kanske man kan ge varandra tips och ideer när man lär ha vissa saker klara :)

• 88kaktus85
    Juli2013 skrev 2012-06-11 13:26:52 följande:

Jag hoppar också in! 89 sidor in i tråden :)

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år och förlovade i 1! Vi gifter oss nästa sommar, den 27/7 och har precis bokat både kyrka och festlokal. Jag trodde jag var ute i sååå god tid men det var jag tydligen inte alls! Både kyrka och festlokal var redan ganska välbokad - fler som är ute i god tid alltså :)

Annars har vi inte gjort någonting alls ännu, skissat lite på gästlista bara. Jag har tusen och åter tusen idéer och tankar kring detta bröllop som jag i mitt huvud egentligen har planerat i hela mitt liv, hehe. Är lite rädd att jag ska bli en riktig bridezilla och försöker lägga band på mig själv :)

Jag surfar också brudklänningar som en galen just nu, och har hittat massor av fina! jag är dock lite orolig för att beställa på nätet, så tips på bra websidor mottages tacksamt även av mig.

Maiia81: blått är annars snyggt! lite kungligt sådär :) men annars går säkert stolarna att klä in, med såna stolsöverdrag? Men allt är ju beroende på hur mycket tid och pengar man vill lägga.

Du är precis som jag, surfar runt och planerar väldigt mycket. Igår var jag bra sugen och gå ner på stan och kika in där de säljer brudklänningar bara för att "kolla" lite :)
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-13 22:51:28 följande:
    här har ni en till som ska gifta sig 2013 =) närmare bestämt den 3/8 =)
    blir skit stressad nu när många av er andra redan bokat kyrka å lokal m.m
    vi har bestämt att vi ska vara i skultuna kyrka (utanför västerås) om det nu inte är upptaget, lokal sånar vi fortfarande om =)
    Jag bokade kyrka och lokal i västerås förra veckan ska gifta oss 17/8 2013, det fanns knappt nå lokal kvar där vi ville vara :/ vet att skerike är jätte svår att boka om ni har tänkt där. :) Skultuna kyrka är jätte fin :)
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-15 07:45:08 följande:
    jasså va roligt, är ni oxå från västerås? =)
    vart ska ni ha bröllopsfesten?
    vi funderar på att ha ett ute bröllop å försöker hitta en passande lokal men hittar absolut ingenting.
    hur långt har ni annars kommit i planerna =)

Ja vi bor i västerås :) Är dock fråm skultuna/haraker från början.

Vi ska ha den i Badelunda mitt i mot kyrkan. Vi håller på och gör en budget. Har inte köpt något men tittar väldigt mycket på internet :) Mycket tips och ideér :) Har dock hittat en klänning jag vill ha, livrädd att den inte ska finnas kvar när det är dax för att köpa den så får se om jag skickar efter den ändå och hoppas den passar och att inte kroppen förändras på ett år ;)

• 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-15 20:19:17 följande:
    jasså va lustigt de är jag oxå =)
    men har bott i västerås större delen, bara några år hos pappa.
    vem är du då? =)
    vilket år är du född?
    jag jobbade som servitris på ett bröllop i badelunda (är utbildad kock) å där va de ju jätte mysigt.
    1985 är jag född :) dudå?
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-15 21:00:57 följande:
    jag är 87.a
    Aha gick du på persbo?
  • 88kaktus85
    TweetyBruden skrev 2012-06-17 21:27:07 följande:
    Vi ska också gifta oss i badelunda k:a! Fast den 25/5. Sen ska vi ha festen i kyrkskolan på andra sidan vägen! =)

Va kul! Vi ska också ha festen där :)

• 88kaktus85
    TweetyBruden skrev 2012-06-17 21:47:14 följande:

=)

Har du reagerat på att man "bara" får spela musik till kl 01?? Jag är lite orolig att folk ska tycka att det är snålt, man vill ju inte känna att man typ slänger ut gästerna och säger att nu är det slut! Samtidigt vet jag att andra har haft fest där men har hållit på längre, så kanske är det en sån där regel som finns men som ingen följer??

De sa till oss att oftast är de som bor där borta när det är bröllop. Har inte hunnit tänkt så mycket på det men kan väl tänka mig att man sänker musiken då men inte stänger av. Förhoppningsvis är de bortresta för hyra jag en lokal så skulle gärna vill jag spela musik hur länge jag vill!! Speciellt när det är ute på landet.
  • 88kaktus85
    MollysMatte skrev 2012-06-18 15:56:22 följande:
    Hej, här kommer ännu en 2013 brud...troligtvis iaf :)

Har inte bokat datum ännu eller bestämt plats men kikar runt lite runt västerås...såg att det var flera västeråsbrudar här inne, har ni några bra tips på platser runt omkring västerås? Kommer själv inte härifrån så jag har inte så stor koll. Är inte ute efter kyrka, tänkte hitta någon fin bygdegård med fin omgivning runt omkring så man kan ha ett utomhusbröllop. Gärna en bygdegård med stor trädgård så man kan ha allt på ett ställe :)

I övrigt så har jag nästan hela bröllopet planerat i huvudet sen gäller det bara att få allt till verklighet, men det blir nog bara roligt :)
    Badelunda kyrkskola har en jätte stor tomt :) Sen brunnby gård är fint men nästan dubbelt så dyrt!
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-18 13:42:00 följande:
    ååå blir helt pirrig i hela kroppen, nu har vi precis bokat kyrkan =)
    som tur är var den inte upp bokad =)
    va kul :) Blev det i skultuna?
Svar på tråden Brud 2013