Inlägg från: Nova |Visa alla inlägg
  • Nova

Brud 2013

Hej!

Även jag ansluter mig, har nyss blivit medlem här :) Ska gifta mig nästa vår/sommar men har inte bestämt datum än...kanske borde ta tag i det snart ;)

• Nova

Men nu börjar jag få lite små panik, tittade lite snabbt igenom tråden, och ni har ju alla reda bokat allt och börjat pyssla osv...Och jag och min E har ju knappt pratat om datum. Nu råkar han befinna sig på resande fot hela sommaren så det gör kommunikaitonen inte helt lätt heller...hmm. Några tips på vad man ska börja med först?

• Nova
    Moignon skrev 2012-06-25 09:54:05 följande:

Anledningen till att vi bokade tidigt var att vi hade erfarenhet från andra som fick problem med att boka lokal eftersom de var sent ute, vilket i deras fall var augusti året innan och brøllop i juni. Att vara ute minst ett år i førvæg krævs om man vill ha en speciell lokal som ær populær och om man gifter sig ett datum som ær vældigt popuært.

Vilken stad/ort har ni tænkt gifta er i? Plats spelar jættestor roll vilket tryck det ær.

Att boka lokal och kyrka (om man vill ha det) eller annan vigselplats ær det førsta man bør tænka på. Ska man ha en professionell fotograf kan det vara viktigt att titta på detta i ett tidigt skede med.

Allt øvrigt kan man ta det lite lugnare med men som med det mesta ær det lætt att underskatta hur lång tid saker och ting tar om man ska gøra saker sjælv. Har fått høra från flera håll: var ute i god tid!

Men innan man børjar gøra någonting av detta kan det vara bra att titta øver vad man har før budget. Hur mycket ær ni beredda på att lægga på lokal och fotograf tex? Utgå från detta nær ni børjar titta.

Tack för tipsen. Vi ska gifta oss nere i södra skåne, Malmötrakten och söderslätt. Och det är ju ganska populärt här nere. Vi har iof inget särskilt datum som vi måste ha, så vi är ganska flexibla. Men Jag ska börja ta tag och boka tider för att kolla på lite olika lokaler. Jag ska flytta från gbg nu i sommar, och flytta hem mina grejer till skåne, vet inte riktigt än var jag hamnar har fått ett litet speciellt jobb, kan hamna i sthlm men kan hamna i dubai eller argentina eller polen också, vilket försvårar planerandet lite...och Min M2b kommer jobba i tyskland från o med september...så väldigt mycket i huvudet :)

Planen är att fixa så mycket nu i sommar...vi får se hur det går ;)
  • Nova

Asså jag blir snart tossig! Varför är det svårt att hitta lokaler med runda bord! alla bilder jag kollar på av intressanta lokaler allt från slott till "vanliga" lokaler så är det ju långbord. Ett av mina önskemål har alltid varit runda bord, jag tycker det flyter bättre blir lite mer socialt och inte alls så uppstyrt, dessutom är jag trött på långbord efter alla studentsittningar ;)

Antingen finns det det runda bord i lokalerna men endast bilder på långbord eller så är det inte av intresse här i sverige med runda bord :( ahh.

• Nova
    Moignon skrev 2012-07-12 07:13:30 följande:
    Så har jag då lyckats ta en bild av min sko som ska stå under sængen ett helt år innan jag får anvænda dem. Ska dæremot se till att verkligen gå in dem. Det ær læder så det ær føljsamt och de ær stabila trots højden vilken passar mig utmærkt eftersom jag inte hade kunnat gå i dem annars. Har en blivande på 1,96 så han ær ganska nøjd han med! Återstår bara att se folks reaktioner på dessa wild card nær de vid tillfælle skymtas under min (førhoppningsvis) fantastiska klænning.

Riktigt läckra!!! Det kommer vara skitsnyggt till den utan en tvekan fantastiska klänning! ;)
  • Nova
    Doofie skrev 2012-07-12 09:54:17 följande:
    hittade dem på nelly.com :) var på rea nu också :D frågan är om de kommer att se för vita ut..
    Lite kul det där, jag har tänkt att det skulle vara fint om tärnorna också har vitt, men det är tydligen väldigt känsligt för vissa, utom mig :P
    Jag är faktiskt inte heller så känslig för det här med att andra skulle ha vitt på sig, förstår egentligen inte riktigt grejen. Ifall du inte bryr dig så kör. Dessutom tyckte jag att klänningen var skitsnygg!
  • Nova
    Makeupmyday skrev 2012-07-15 13:17:52 följande:

Det händer inte så mycket med bröllopsplanerandet just nu när mycket faktiskt är avklarat!

Om en månad tänkte jag besöka festlokalen för att ta en närmare till på hur vi vill dekorera och ställa borden och även kolla runt efter fina platser för fotograferingen. Vad gör ni andra??
    Haha, så olika stadium av planerandet vi är i. Ska börja åka runt och kolla lokaler de närmsta veckorna. Ska inte gifta mig i en kyrka så jag slipper iaf oroa mig för att boka en sån i tid ;)

Men jag har snappat upp mycket inspiraiton från nätet iaf.

När ska du gifta dig?
  • Nova
    Makeupmyday skrev 2012-07-15 17:22:09 följande:

10 augusti 2013 :) Jääättelänge kvar men jag bor inte på samma ort som jag ska gifta mig på utan 700 km därifrån så då känns det extra viktigt att vara ute i god tid på nåt vis.

Glömde att vi bokat boende och transport åt gästerna också :)

Det är ju verkligen sant! Jag ska gifta mig i skåne och ska flytta upp till sthlm nu i september och min kille ska bo i tyskland. så det blir väldigt spännande att se hur det hela går ;) Planen är att boka lokal när han kommer tillbaka nu i aug(han är borta hela sommaren :( ) och därmed även ett datum och sen kan allt annat fixas i tur och ordning. förhoopningsvis! ;)

Välkommen KattenJones :)
  • Nova
    Millisch skrev 2012-07-18 22:19:24 följande:
    Nova: vart i Skåne gifter ni er? Vi gifter oss också i Skåne, Landskrona, men bor i sundsvall så förstår hur det är att planera på avstånd. Det blir lite kruxigare. :)
    För oss blir det på/runt söderslätt. Ska som sagt bara hitta en lokal i rätt prisklass med den känslan som jag är ute efter. Nu har jag iof en liten lista på lokaler som kan vara intressanta, så fort E är här så få r vi åka runt o kolla.

Är du eller din kille från skåne från början eller är det något annat som lockar?
    Har ni bokat lokal?
Svar på tråden Brud 2013