Nova skrev 2012-06-24 22:01:55 följande:
Men nu börjar jag få lite små panik, tittade lite snabbt igenom tråden, och ni har ju alla reda bokat allt och börjat pyssla osv...Och jag och min E har ju knappt pratat om datum. Nu råkar han befinna sig på resande fot hela sommaren så det gör kommunikaitonen inte helt lätt heller...hmm. Några tips på vad man ska börja med först?
Anledningen till att vi bokade tidigt var att vi hade erfarenhet från andra som fick problem med att boka lokal eftersom de var sent ute, vilket i deras fall var augusti året innan och brøllop i juni. Att vara ute minst ett år i førvæg krævs om man vill ha en speciell lokal som ær populær och om man gifter sig ett datum som ær vældigt popuært.
Vilken stad/ort har ni tænkt gifta er i? Plats spelar jættestor roll vilket tryck det ær.
Att boka lokal och kyrka (om man vill ha det) eller annan vigselplats ær det førsta man bør tænka på. Ska man ha en professionell fotograf kan det vara viktigt att titta på detta i ett tidigt skede med.
Allt øvrigt kan man ta det lite lugnare med men som med det mesta ær det lætt att underskatta hur lång tid saker och ting tar om man ska gøra saker sjælv. Har fått høra från flera håll: var ute i god tid!
Men innan man børjar gøra någonting av detta kan det vara bra att titta øver vad man har før budget. Hur mycket ær ni beredda på att lægga på lokal och fotograf tex? Utgå från detta nær ni børjar titta.