Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Brud 2013

Hej brudar, joinar er här :) 

vi gifter oss den 6 april 2013. Bokade kyrkan idag, och därmed var också datumet bestämt. :)
    Vi hade inget specifikt datum som vi ville ha, utan bara kyrkan blev rätt och helst på våren när det börjat knoppas i träden.

Kommer ha ett hemligt bröllop med bara barnen, vittnen och fotograf närvarande. Det känns mest "oss" och så äter vi en lyxig middag på kvällen med barnen, har barnvakt över natten så vi kan bo på hotell med lite spa och grejer, och sen bara myspysa med barnen dagen efter. Bröllopsresan tar vi inte direkt efter utan i maj hade vi tänkt, då på egen hand. 

• Principisessan

visst känns det så mycket mer verkligt när man har datum och kyrka klart :) typ "det händer verkligen på ritkigt " :) 

• Principisessan
    Tilda93 skrev 2012-08-10 01:12:53 följande:
    Kan även till lägga vilka saker som är färdiga ;)
    * datumet som jag skrev innan 7 Juni 2013- på våran 4 årsdag :)
    * budjeten men den kommer nog sprika
    *Gästlistan - om alla kan och har flickvänner också landar vi på 85 gäster (med oss)
    * Klänningen - en vit röd alexia 1150 klänning :)
    * fått låna slöja.
    * blivande mannens kläder - kavaj, shorta, byxor och slips
    * mina skor- 2 st par ett till vigslen och ett när fötterna vill vila lite ;)
    * dukningen- och nästan alla saker till det fattas  blockljus, en löpare och lite röda dekarationsstenar(diamanter ej riktiga ;) )
    * Servetterna är färdigvikna till 100st
    * Bestämt hur våra ringar ska se ut.
    * Bokat kyrka.
    * Bokat festlokal - en ombygd lada
    * funderar på hur maten ska bli..
    * Blivande mannens brors flickvän bakar tårtan/orna.
    * styvfar kör oss till och från vigslen
    * funderar på vilket efternamn vi ska välja , då vi båda vill att våra barn ska ha bådas..
    * min ena syster ska troligt vis sminka och fixa mitt hår
    * börjat med injudningarna lite smått ;)
    * fixat `gästboken´ som folk ska få skriva sina lyckoönskningar till oss :)

M.m.
    Ligger långt fram i planeringen :)
    låter som att ni hunnit med massor redan :) har ni planerat länge? 

• Principisessan
    Tilda93 skrev 2012-08-14 15:14:48 följande:
    Planerat och planerat.. jag har tänkt länge på bröllopet och har velat ha det på ett visst sätt. men vi har hållt på sen i Juni :)  just nu finns det inte så jätte mycket att göra tills i höst :)
    ni då?
    sambon friade 24 juli, så efter det tog själva planerandet fart. Även fast vi pratat tidigare om hur vi ville ha det, dvs kyrkligt, endast familjen och ingen bröllopsfest i anslutning. 
    Det som är klart hittills är ringarna, som är betalda och beställda. 
    min klänning har jag sett ut men inte beställt, och eventuellt hittat ett par skor. 
    kyrka bokad
    hotellövernattning bokad
    sambon har en tanke över vad han ska ha för kläder så det är väl bara att beställa
    fotograf är klart
    bröllopsresan är betald. (men den vet han inte om eftersom det är en överraskning) 

så kvar är barnens kläder, köpa sambons kläder och skor, se ut musik till kyrkan, boka middag på restaurangen vi ska äta på, beställa blommor när det väl är dags (är florist och gör dem själv) boka frisör och smink. 

• Principisessan
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-15 18:04:55 följande:
    Åh äntligen hittar jag brudar för 2013!!! jag och min sambo har nu bestämt oss för oktober nästa år. Vi har dock ej satt datum då vi inte vet när det är som vackrast riktigt fler som har tänkt oktober nästa år?
    det är ju perfekt att kolla i år hur vädret och löven i träden är :) 
  • Principisessan
    Tilda93 skrev 2012-08-16 00:59:55 följande:
    visst är det skönt att få saker avklarat? :)
    När blir bröllopet då?
    Åh va fint av dig att överaska med en resa, har man med sig barnen på resan eller ber man någon passa dem? (har inga barn själv , men det är intressant att veta hur alla gör :)
    Hur tidigt kan man köpa ringarna?, vad blev det för ringar?
    bröllopet bli i april, så det är ju ett tag kvar :) 
    vi tar inte med barnen. vi har ju två barn var, hans är tonåringar och mina är 4 och 5,5 år när vi åker. Så de kan ju vara med sina andra föräldrar den veckan eftersom vi har barnen varannan vecka.

vi köpte ringarna redan nu, ville matcha min enstensring som har en rätt tunn skena, så när jag hittade en som verkligen passade perfekt så köpte jag den direkt :) blir en alliansring som är 2 mm bred med 10 st små diamanter på 0.01 vardera.

jo det är jätteskönt att få saker klara, o så slipper man hålla på och oroa sig över vad man ska ha också.. jag kan bli sådär tokvelig om jag inte hittar exakt det jag vill ha.  
  • Principisessan
    smisa skrev 2012-08-19 21:47:38 följande:
    Idag har vi varit runt och tittat på kyrkor, avverkat ca7 stycken tror jag. Lite komiskt att den sista vi hade på listan blev den vi föll för :) 
    Man fick dock inte boka förrän 11 månader innan, är det så i alla kyrkor? Inte för att det spelar någon roll egentligen =P 
    tror det är är rätt vanligt. Här skrattade de bara när jag bokade för ett par veckor sedan för nästa år, april. Dock gick det att boka :) 
Svar på tråden Brud 2013