drömmer skrev 2012-08-19 22:42:42 följande:
Har kollat upp lite ang maten och fått prisförslag på cateringbuffé.
Från början hade vi tänkt att laga all vår mat själva, med hjälp av tärnor för att få ner kostnaderna, men vi kommer satsa på att dekorera lokalen och vara utvilade för dagen D kommer vara fullspäckad iaf
.
Vi vill inte betala sjuka summor för maten, samtidigt som vi inte vill att det ska se snålt ut....
Vad tror ni om förslagen?
Antingen väljer vi en enklare för 65kr/person där det ingår:
Rostbiff,kassler och grillad kycklingfile,
5 sorters frukter(passion,melon,ananas,vindruvor,kiwi)
Potatisgratäng
(komplettera själva med fläskfilé, ost, smör, bröd, brie, kex, såser, potatissallad, paj, pastasallad, grönsallad.
Eller så har vi fått förslag för 100kr/person där det ingår:
Chilimarinerad kyckling, Marinerad fläskfilé och Grillspett,
vitlöksmarinerade champinjoner, Exotiska frukter,
Potatisgratäng, Potatissallad, smör, bröd & BRIE
Tzatsiki,
(här skulle vi isf komplettera med ost, kex, ngn mild kall sås, paj, pastasallad, grönsallad,)
Är det värt att lägga till 35kr/person för att själv slippa göra fläskfilé, bröd, brie, tzatsiki och potatissallad (det sistnämnda är inget måste utan kanske kan ta bort det och lägga till mer potatisgratäng på andra förslaget)??
Utöver detta ska vi även ha förrätt och efterrätt, samt bröllopstårta.
Vilken skillnad det är prismässigt på mat och mat var det första jag tänkte på när jag reflekterade över vår kostnad för mat =P
Jag tycker det lät jättegott med båda två! Jag har valt att blanda mig i så lite som möjligt på själva dagen så jag hade nog undvikit att laga mat helt men samtidigt är det ju inget krångligt om ni känner att ni har tid och ork, samt att ni faktiskt sparar en nämnvärd summa på att göra det själva... :)