Ekna skrev 2012-02-03 13:23:38 följande:
De som är bekvämas för er. Bor ni i Stockholm så bli kvar i Stockholm om ni inte känner att ni verkligen vill gifta er i den sstaden ni kommer ifrån. Vi valde på samma satt dock är min sambo från Stockholm och jag från Malmö men vi valde ändå mellan dessa och kom fram till varför gifta sig i Stockholm om man bor i Malmö? Hoppas detta hjälpte dig lite iaf :)
Det är lite så jag tänker också, samtidigt som det känns som att kyrkan där jag och våra barn är döpta osv... ja du förstår säkert.
Ekorren skrev 2012-02-03 13:58:10 följande:
Jag skulle säga att det beror på hur långt det är till den andra staden, om den är långt från sthlm så kan det ju vara krångligt att planera "på distans" så att säga. Vad som är negativt med sthlm är väl att mycket är ganska dyrt där (den uppfattning jag har fått iaf), men jag skulle nog ändå säga att det är enklast att planera bröllop i samma stad som man bor i :) En tanke är annars att ni funderar hur många av gästerna som måste resa och skaffa boende om ni väljer sthlm resp. den andra staden, och så välja den där så få som möjligt måste krångla med det .
Vi har inte heller bokat kyrka men det står mellan två olika (en som jag har anknytning till med skolavslutningar/dop/konfrimation/släktingars bröllop och begravningar, och den andra som ligger otroligt fint med utsikt över fjällen och sjön, den är även närmare staden) båda ligger dock i samma kommun så det är inget gigantiskt beslut direkt :) jag tror vi bestämmer festlokal först och sen tar vi den kyrka som är närmast :)
Det är ca 17 mil, jag känner ju på ett sätt att det vore skönt att ha allt här i Stockholm. Det är ju hä'r vi bor och har vårat liv. Samtidigt som jag känner mycket för den kyrkan där vi döpt och begravt släkten. Min sambo/fästman eller vad man nu säger i det här stadiet?
Har ingen anknytning till någon kyrka alls. Det där med att det är dyrare vet jag inte riktigt hur mycket det skiljer. Så känns det som om de som får en resväg inte är beredda att åka för att vara med på vårat bröllop så är det upp till dem, det ska ju trots allt vara vår dag. Så det är nog trots allt enklast att ha det här i Stockholm.
Inte ett dugg velig.... Det är nog trots allt tur att det är lång tid kvar