Brud 2013
Hur lång leveranstid ska man egentligen räkna med när man köper/beställer en klänning i butik?
Här är en till 2013-brud! Vi gifter oss antingen i slutet av september eller i början av oktober. Datumet är inte helt spikat ännu.
Känns som jag ligger lååångt efter med planeringen när man jämför med många andra här. Men vi kommer visserligen troligtvis "bara" ha en kort borgerlig vigsel samt bröllopsmiddag, ingen fest.
Ska på möte med drömlokalen om ca 1,5 vecka. Om det känns bra efter mötet kommer nog datumet att spikas då. Annars får vi tänka om helt. Vi vill ha vigsel och middag i samma lokal.
www.brollopstorget.se/Forum-1-96/
Här finns en del nyare trådar om bröllopsbloggar här på forumet. :)
Sökfunktionen här på BT är under all kritik... Annars kan du bara googla "Bröllopsbloggar".
Men jag betalar hälldre mer pengar för ett proffs som amn är säker på att han eller hon tar bra bilder än någon amatör där man inte riktigt vet vad man får.
Vi kommer troligtvis att vigas kl 15 eller kl 16. Det lutar mest åt det sistnämnda. Vi vigs i samma lokal där vi äter bröllopsmiddagen så vi vill inte ha vigseln för tidigt eftersom gästerna inte behöver förflytta sig till en annan plats. Vi vill inte heller att de ska behöva "hänga runt" i lokalen och vänta på att middagen ska börja. Dessutom vill jag inte behöva stressa hos frisören på morgonen och med fotograferingen som vi kommer att ha innan vigseln.
Det är svårt det där med att lägga upp ett tidsschema för dagen...
Vi kommer att vigast kl 16, dock så är vigseln inte på samma ställe som festen kommer att vara på. Men det är bara 850 m mellan kyrka och festlokal, så det tar bara ca 10 minuter att gå. Vi ville också liksom er minimera den "döda tiden" mellan vigsel och middag.
Sedan så vill jag inte häller gå upp för tidigt till frissan då dagen antagligen kommer att vara väldigt lång på många sätt. Kan då vara skönt att få sova ut en stund.
Hur långt innan vigseln ska ni ta era foton med fotografen?
Aha, ja det blir nog jätte bra det. Smidigt när man är på samma plats.
Vi ska ha vår fotograf i 4 h. Vi hade tänkt att vi ska fotas innan vigseln, under vigseln och efter vigseln. Skulle gissa på att vi börjar 1½ - 2 h innan vigseln med fotografen, sedan så kanske 1 - 1½ h efter vigseln.
Jag vet inte riktigt om 1½ h innan är för litet eller inte. Känns som att två timmar innan är mer lagom... Men jag velar lite från dag till dag.
Hehe...
Men när det börjar närma sig så ska vi ha ett möte med fotografen och då kan man ju reda ut sådana detaljer.
Doofie: Jag tycker att båda var fina, men jag föredrar nog personligen kappan. Den visar kroppsformen på ett finare sätt tycker jag.