• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vi va i kontakt med en fotograf i november... Skickat mail till henne två gånger sen det senaste i början av dec och hon hörde av sig idag???!! Kåndes oseriöst...

• Längtandsfull

Ja drt verkar ju inte jätte seriöst. Fotografen som vi troligtvis kommer boka svarar på mail direkt=)

• stormhelen

Håller med att det tagit så lång tid att höra av sig känns inte trygt. Om det har tagit så här lång tid att svara på ett jobbtillfälle hur kommer det bli senare då? Kommer personen i fråga vara lika seg genom hela processen? Nä jag hade nog hoppat den fotografen och vänt mig till en annan som är lite mera alert.

• ANGELSNUTTAN

min lillasyster är utbildad fotograf o jätteduktig , så min present från henne blir att hon är med från morgon till kväll o fotar =) o att det är nån jag verkligen kan "fula" mej med som kan ta superknäppa bilder men också fånga glimtarna under dagen kvällen natten =) känns så skönt att det är nåt av alla dyra saker man inte behöver betala.

hoppas ni därute hittar nån ni trivs med o känner att ni kan vara er själva med <3

• Pagnie
    ANGELSNUTTAN skrev 2013-01-16 19:48:57 följande:
    min lillasyster är utbildad fotograf o jätteduktig , så min present från henne blir att hon är med från morgon till kväll o fotar =) o att det är nån jag verkligen kan "fula" mej med som kan ta superknäppa bilder men också fånga glimtarna under dagen kvällen natten =) känns så skönt att det är nåt av alla dyra saker man inte behöver betala.

hoppas ni därute hittar nån ni trivs med o känner att ni kan vara er själva med <3
    jag har en nära vän som också är fotograf så det är jätteskönt och precis som du säger dom kan fånga det här roliga och lite personliga.
  • ANGELSNUTTAN

pagnie: va skönt för dej , trodde inte fotografer var så dyra, eller visst är dom inte gratis men jag trodde inte så dyra som jag sätt .

• Doofie

Folk tror att man skämtar när man berättar vad det kostar att anlita en profesionell fotograf. Jag tänkte själv att det inte skulle kosta mer än nån tusenlapp men insåg snabbt att jag bedrog mig själv där :P (beror ju förståss på hur stort paket man vill ha).
    När både jag och min blivande sedan började fundera på hur mycket "osynligt" jobb de gör började iallafall vi förstå varför det kostar en hel del.
    Måste iallafall säga att det känns otroligt skönt att ha ett proffs som vet precis vad han ska tänka på för att det ska bli så bra som möjligt. Sen hade jag ju å andra sidan gärna haft en hög med proffsfotografer som vänner så man fick den budgetposten över till annat ;)

• Pagnie

nej det trodde man ju inte. men tydligen. den vi kollade på först kostade 20 000. :S

• Pagnie

nästa fredag tjejer så hämtar jag min klänning plus åker till skräddaren med den för att göra några små ändringar.
    kommer bli sååå bra.
    tänkte dessutom köpa slöja och fixa underkjol då.

plus att idag så har jag bokat frisör. kl 09 den 13 juli så ska jag vara hos frisören. kommer bli underbart. nu börjar allt falla på plats.

• stormhelen
    Doofie skrev 2013-01-17 16:18:20 följande:
    Folk tror att man skämtar när man berättar vad det kostar att anlita en profesionell fotograf. Jag tänkte själv att det inte skulle kosta mer än nån tusenlapp men insåg snabbt att jag bedrog mig själv där :P (beror ju förståss på hur stort paket man vill ha).

Jag känner igen det där. Det är nästan alla vi känner som blir väldigt förvånade när man talar om hur mycket det kostar att anlita en profesionell fotograf.

Vi trode från början att man skulle komma långt med några tusen lappar, men insåg snabt att verkligheten inte riktigt såg ut så. Blev lite förvånad över hur mycket det kostar.

Men jag betalar hälldre mer pengar för ett proffs som amn är säker på att han eller hon tar bra bilder än någon amatör där man inte riktigt vet vad man får.