sanzan skrev 2012-02-03 11:48:33 följande:
Så, nu har jag läst ikapp alla sidor och är med på banan (hoppas jag)
Här är det lite halvsvårt att välja kyrka, då vi båda kommer från samma stad där vi även döpt våra tre barn även jag är döpt i den kyrkan. Men vi bor sedan 10 år uppe i Stockholm och det är här de flesta av våra vänner bor....
Hur har ni gjort? eller tänkt göra
Jag skulle säga att det beror på hur långt det är till den andra staden, om den är långt från sthlm så kan det ju vara krångligt att planera "på distans" så att säga. Vad som är negativt med sthlm är väl att mycket är ganska dyrt där (den uppfattning jag har fått iaf), men jag skulle nog ändå säga att det är enklast att planera bröllop i samma stad som man bor i :) En tanke är annars att ni funderar hur många av gästerna som måste resa och skaffa boende om ni väljer sthlm resp. den andra staden, och så välja den där så få som möjligt måste krångla med det .
Vi har inte heller bokat kyrka men det står mellan två olika (en som jag har anknytning till med skolavslutningar/dop/konfrimation/släktingars bröllop och begravningar, och den andra som ligger otroligt fint med utsikt över fjällen och sjön, den är även närmare staden) båda ligger dock i samma kommun så det är inget gigantiskt beslut direkt :) jag tror vi bestämmer festlokal först och sen tar vi den kyrka som är närmast :)