Brud 2013
Vad har ni andra för färgtema alternativt annat tema på bröllopet?
Vi ska ha mörkmörk lila och olivgrönt. Och vitt.
Vad har ni andra för färgtema alternativt annat tema på bröllopet?
Vi ska ha mörkmörk lila och olivgrönt. Och vitt.
Nånstans måste man ju börja eller hur?
Idag har jag beslutat mig för att ropa hem ett flor! Och så får det bli!
Känns som att jag måste komma igång lite. Pyssel mm gör jag alltid då och då. Men nu ska jag alltså beställa hem ett flor idag har jag bestämt! Bestämmer jag mig inte NU så lär jag aldrig göra det Önska mig lycka till....
Ja, bilden på skorna då
Vi har velat mellan två lokaler...
Den ena kostar 500, där finns basic porslin etc, det är mysigt och rymmer ca 75 gäster (MAX 80)
Den andra kostar 4000.
Den rymer flera hundra, kanske 300. Vi blir va 100 pers, men det går att skärma av med draperier och det blir riktigt mysigt och fint så. Där finns mikrofone roch ljudanläggningar klart. Och t om en scen!
Då får vi tillgång till den fredag kl 16.00 och har söndagen på att städa.
Det är en festvåning i stan så köket är bra, typ storkök. Finns en varmluftsugn som är STOR man kan inte laga mat där men värma sade dem. Storköksdiskmaskin. De har ALL slags porslin där och glas, bestick, uppläggningsfat etc.
Så idag har jag beslutat att boka den dyrare lokalen för att jag tror vi får en enklare bröllopsfest på det sättet. För de som ska vara i köket blir det enklare, all slags porslin finns så vi behöver inte börja köpa nå champagneglas etc. Men visst hade lokalen för 500:- varit lika bra så hade vi tagit den på en gång!
Igår var det exakt 1 år kvar för oss !!
Jag har fått hem mina brudskor, dem är helt underbara! Har ett flor som är på väg från USA också. Kikar strumpbyxor/stay ups, vill inte ha vanliga tråkiga
Är ju gravid så kan inte ge mig på klänning riktigt ännu
Har hunnit pyssla med Save the date korten i veckan... Bara ca 30 kvar nu och göra Kanske hinner till veckan. Men kännner att vi måste hinna leva det vanliga livet också, inte bara tänka och leva och andas bröllop. Jag blir lätt lite besatt annars
Hur gör ni med maten ? Laga själv eller catering? Buffé eller sittande middag? Eller skippar ni allt traditionellt och kör tacos? Picnic? Bara tårta?
Har gjort en datumtråd, där tanken är att vi enbart fyller i en lista med våra bröllopsdatum, håller den uppdaterad osv. Kan bli roligt för oss under 2013 att hålla reda på vem som gifter sig denna helg, man kan önska lycka till osv Personligen är jag urkass annars på att komma ihåg sådana detaljer
Hoppas ni tar er tid och skriva i den tråden! (Och hojta gärna till om ni uppdaterar i listan)
Länk till tråden: www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4152469.html