Inlägg från: queenemma |Visa alla inlägg
  • queenemma

Brud 2013

Nu ska jag ringa och boka lokal... Vad nervös jag är just nu hihi ska samla mod till mig att ringa ;) Känns som att det då inte finns en återvändo vilket jag såklart inte vill heller haha men konstigt detta känns snart så är jag inte bara tillsammans med killen och inte bara samdo och förlovad utan snart även gift! oj oj oj hoppas man inte är helt ensam om dessa tankar haha

• queenemma

Nu är lokalen bokad :) Härligt! Bara kyrkan kvar att boka då så skönt att en del är avklarad se vilken kyrka det blir och vilken tid hoppas på att det blir klockan 3 tycker det är en lagom tid att gifta sig.

Vilken tid kommer ni andra att gifta er?

• queenemma

Vi kommer ha enkla skinkrullar till skålen när vi kommer till lokalen först innan det är dags för att äta :)

• queenemma
    FruHassel skrev 2012-04-27 08:41:18 följande:
    tunnbrödsrullar är annars jätte bra så slipper man lite kladd på fingrarna, fast det kanske var såna du tänkte på...
    Ja det jag menar hihi.. Kommer ha både med pepparrotssmak och utan den smaken :)
  • queenemma
    Frida87 skrev 2012-04-27 09:27:39 följande:
    Min blivande bokade både tiden kl. 15 och 17 eftersom han bokade kyrkan spom en överraskning. Vi har dock bestämt oss för att ta tiden kl. 15. Mest för att jag vill ha fotografering efter kyrkan och inte innan. Vi kommer att ha ett barnfritt bröllop eftersom ingen av våra närmaste vänner har barn och inte vi heller. Vi vill ha en rolig fest.
    Vi kommer nog boka så att vi har lokalen hela dagen så kommer cateringen fixa med allt innan och sedan så kan gästerna gå dit och ha lite drinkar och mingel innan bröllopskålen och sedan bärjar nog middagen runt 18 :).

Kul att alla andra också valt tidiga tider:).
    Vi ska inte ha barnfritt då vi själva har 3 barn och dom flesta andra har också barn. Men kommer ändå ha fest på kvällen för dom som vill så det är upp till föräldrar att bestämma hur dom vill ha med barnen om dom ska närvara eller ej. Vill inte ha en fyllo fest så kommer servera kex, ost och frukt under kvällen när festen sätter igång tror på att om mna gör det så sitter dom flesta och äter sånt gott samtidigt som man tar ett glas vin. Som sagt ska vara barnvänligt och jag hoppas och vill tro att dom flesta har förståelse för att man då inte super sig full på vårat bröllop :) Är det barnfritt så kan man ju dricka mera :)
  • queenemma

Vart kommer ni köpa eran dryck ifrån? Jag funderar på tyskland då jag vet att när folk vet att vi gifter oss (är hemligt ännu) så kommer det komma upp frågan och när vi säger tyskland så kommer flera vilja köpa där ifrån samtidigt och då kan man åka ihop och dela på bensinen

• queenemma

Ja vi i min familj och släkt älskar alla att dansa eller ja dom flesta iallefall hehe så hoppas såklart att det blir några svängom på dansgolvet :) Självklart får dom som vill skaffa barnvakt jag vill ha mina barn med i kyrkan och sen vid middagen och gärna en stund på kvällen men om någon erbjuder sig så kanske jag tackar ja till barnvakt så får se hur det blir som sagt ingen vet om ännu att vi ska gifta oss utan det får dom veta om ca 2 månader kanske vill skicka ut inbjudningar rätt tidigt eftersom många jobbar tokiga tider i familjen så dom kan byta eller ta ledig och liknande :)

• queenemma

Nu har jag skaffat paypal så snart ska jag skaffa konto på ebay hihi oj vad det kommer bli svårt att slita sig tur allt är så billigt som mna vill ha :) Gör inget om man klickar en extra gång på någonting onödigt man inte behöver ha men vill ha ;)

• queenemma

Är det bara jag som känner att det är såååå lång tid kvar till nästa år? I morgon är det att boka kyrkan sen finns det inte mycket att göra på ett par månader :( Visst blir väll att titta efter dom saker vi vill ha så man kanske får det billigare men inte kul att bara göra det nu i ett par månader framåt.. Inbjudningarna ska ju inte ut förrän tidigast om 6 månader vilket också är rätt tidigt.. Ingen vet om att vi ska gifta oss förutom min syster så jag har någon att bolla med och som själv nyligen har gift sig.. Ska inte berätta heller utan dom får veta när inbjudan kommer..

• queenemma
    Doofie skrev 2012-05-03 14:29:12 följande:
    Någon fler som ska skicka ut Save-the-date, eller nöjer ni er med inbjudningskort? Vi har precis beställt våra STD och skickar nog ut dem någon gång här i Maj.
    Jag har beställt gjorde i förrgår så får se när korten kommer :) Tog det billigaste fraktsättet som även tar längst tid dpå jag inte tycker det är super brottom med att få dom ;) men när dom kommit så skickas dom ut så räknar med att det blir nu i maj :)
  • queenemma

Kommer beställa inbjudningskorten i december och ha osa i februari gifter oss 13:e april.. Ingen vet i våran familj/släkt ännu att vi ska gifta oss därav att vi vill skicka ut "spara datumet" kort rätt skapligt så dom inte planerar annat :)

• queenemma
    Doofie skrev 2012-05-03 20:36:00 följande:
    Tänkte också att det skulle bli lite av en överraskning med bröllopet, men det har inte gått så bra :P haha nästan alla vet om det redan.. dock inte att datum är bestämt..
    Tänkte att man kan vänta lite längre med inbjudningarna om man har STD. Mer tid att bli klar med hemsida mm :)
    Det finns endast 2 personer som vet att vi ska gifta oss (bortsett från prästen och sånna kontakter som behövs då hehe) dom som vet är min ena syster och en av mina bästa vänner... Men ingen annan :) Ska bli kul att höra och se vad alla säger. Att vi vill att folk ska veta rätt snart är för att vi tänkte åka och köpa i tyskland till den dagne och vi vet att flera vill åka nu i sommar så bättre att då slå ihop och åka alla tillsamamsn :)
  • queenemma

Jag skicker ut som jag skrev tidigare std- kort denna månad eller nästa månad. Sen kommer jag skicka ut i december inbjudningskorten och sätta ett osa datum i februari vi gifter oss den 13:e april och jag känner att jag vill ha minst 2 månader innan så jag vet med bordsplacering och maten hur mycket det behövs och liknande..

• queenemma

Är jag den enda som tänker på dagen efter? När man ska till lokalen och städa och fixa i ordning och varken jag eller min blivande kan köra bil! Det är den dagen jag fasar för mest :( Skulle vara så skönt om någon annan erbuder sig att städa dagen efter så vi kan njuta av första dagen som gifta tillsammans med våra barn i vårat egna hem! Men får se hur det blir.. Inte någon ännu som kan erbjuda sig heller då ingen vet men iallefall.. 

• queenemma
    TweetyBruden skrev 2012-05-14 20:21:06 följande:
    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!
    Kommer betala 1900:- för våran lokal. Först lägger man 1000:- i deposition som man får tillbaka när nycklarna återlämnas. Sen ska den vara betald månaden efter. 
  • queenemma

Hej alla :) Igår kom min brudklänning! Beställde på ebay från ett china företag tänkte att det är värt ett försök när den bara kostade 700:- inklusive frakt och klänningen var en som jag verkligen fastnade för ifrån början :) Beställde i en storlek som redan fanns så var riktigt nervöst i väntan på den men som sagt kom igår så slängde mig i den så klart direkt och den sitter helt perfekt! Har tyvärr ingen bild just nu men kan lägga in sen om ni vill se :) Jag bara längtar tills jag får ha den på mig i ex antal timmar hihi 

• queenemma

Hej alla. Jag lovade för ett tag sen en bild på klänninge jag fick hem. Jag har ingen dator längre så kan inte få in en bild här just nu :(

Svar på tråden Brud 2013