Frida87 skrev 2012-04-27 09:27:39 följande:
Min blivande bokade både tiden kl. 15 och 17 eftersom han bokade kyrkan spom en överraskning. Vi har dock bestämt oss för att ta tiden kl. 15. Mest för att jag vill ha fotografering efter kyrkan och inte innan. Vi kommer att ha ett barnfritt bröllop eftersom ingen av våra närmaste vänner har barn och inte vi heller. Vi vill ha en rolig fest.
Vi kommer nog boka så att vi har lokalen hela dagen så kommer cateringen fixa med allt innan och sedan så kan gästerna gå dit och ha lite drinkar och mingel innan bröllopskålen och sedan bärjar nog middagen runt 18 :).
Kul att alla andra också valt tidiga tider:).
Vi ska inte ha barnfritt då vi själva har 3 barn och dom flesta andra har också barn. Men kommer ändå ha fest på kvällen för dom som vill så det är upp till föräldrar att bestämma hur dom vill ha med barnen om dom ska närvara eller ej. Vill inte ha en fyllo fest så kommer servera kex, ost och frukt under kvällen när festen sätter igång tror på att om mna gör det så sitter dom flesta och äter sånt gott samtidigt som man tar ett glas vin. Som sagt ska vara barnvänligt och jag hoppas och vill tro att dom flesta har förståelse för att man då inte super sig full på vårat bröllop :) Är det barnfritt så kan man ju dricka mera :)