drömmer skrev 2012-04-17 15:32:29 följande:
Hej!!
Även jag hoppar gärna in . Vi giter oss 11 Maj 2013.
Hittills är:
-Kyrkan bokad
-Lokal bokad
-Färgtema klart; vitt,rosa, silver och grönt.
-Fotograf samt hår-&-makeup bokat
-Trubadurer bokat.
-Tärnor är utsedda (4st), liksom marskalker (3st) och näbbar (5st).
-Gästlistan är klar.
Har börjat köpa lite saker såsom näbbkläder (inte allt), tärnskor, gästbok osv.
Har börjat titta efter brudklänning och tärnklänningar, samt kostym till blivande. Största funderingarna nu är annars hur vi ska utforma inbjudningskorten och NÄR dom ska ut. Egentligen vill vi 5 månader innan....men då blir det mitt bland alla julkort så troligen blir det första veckan i Januari och sen osa i mitten av Feb, dvs 1 mån efter de fått dom och 3 mån innan bröllopet. Känns nog ganska lagom tror jag... Hur tänker ni där?
Känner att vi måste bestämma oss hur de ska se ut och börja pyssla snart då vi även har mkt på gång i övrigt i livet. Planerar för husförsäljning och flytt, och kommer nog ha fullt upp hela hösten med renovering osv av ny bostad så ja lite stressad känner jag mig allt .
Vi gifter oss 23 mars 2013, Save the date korten ska ut i början av Juni. Inbjudningarna i November och OSA blir 5-6 veckor innan bröllopet.
Jag måste fråga, vi fick en inbjudan för ett tag sen till ett bröllop där de oxå hade OSA väldigt tidigt - vad ska man göra med all den tiden?
Jag har gjort många bordsplaceringar i mina dagar och vet att det inte är någon idé att göra den alltför tidigt, inte spika den iaf. Man kan få avbokningar kvällen innan (sjukdomar t ex) !
5-6 veckor innan tycker jag är lagom, då hinner vi göra bordsplaceringen, ordna med maten, köpa drickat etc.
Dekorationer etc köper man ju ändå till hela lokalen...
Det handlar nog ändå inte om så jättemånga som avbokar.