Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

    Brud 2013

    TweetyBruden skrev 2012-05-14 20:21:06 följande:
    Usch, jag får ju smått panik när jag läser här, vad ni har kommit långt!! Vi har bara precis börjat spåna... Vi gifter oss i maj. Hur mycket lägger ni på lokalen? Vi har varit och tittat på två lokaler, den ena kostar 5000 men känns trång och den andra kostan 9500 och är jättefin, men frågan är hur mycket det är värt att lägga på lokal...!
    vi kollade på mycket lokaler innan vi hittade den vi ska ha nu. Vi hittade en som var bra och den kostade 20 000 men då var man tvungen att ta catering via dom. Så den försvann på grund av det. Sen hittade vi en som kostade 25 000 men den var för liten tyckte vi.
    Men ja då är vi ca 150 personer också vilket begränsar oss en del. Men nu har vi ju hittat en lokal som fixar allt.

    Buffe Fri dricka (riktig cola och fanta osv) Välkomstdrink Stolsöverdrag Rosetter runt stolsryggen Linneservetter Fruktbuffe Chokladfontän Fri bar hela dagen/kvällen till alla Tårta Limousine (får väla på rolls royce, vanlig limousine eller en hummer limousine) Den Dj:en som vi själva valt Videoman som är med från morgon tills festen är slut där vi sen får filmen både oredigerad och redigerad (Han redigerar med hjälp av oss och tar med det vi vill) Fotograf från morgonen tills festen är slut och där får vi alla bilder efteråt oredigerade och får även ca 200 biler som är redigerade med album. Får alla på DVD-skiva 4st. Blommor ingår
    - Min brudbukett
    - Makens corsage
    - Marskalkernas corsager
    - Brudtärnornas buketter
    - Näbbarnas rosenblad
    - Blomdekorationer utanför lokalen och i
    - Blomdekorationer i lokalen
    - Blomdekorationer på borden
    - Blomdekorationer i kyrkan Personal Städning Dom fixar alla dekorationer även våra personliga som placeringar och så Runda bord + ett speciellt brudbord som är dekorerat Dekorationer som kandelabrar och vaser Ett extrarum där dom har tv och video samt madrasser där barnen kan sova och dom fixar barnvakt Så helhetslösning var det som funkade för oss. Nu är det kyrka som är nästa projekt.
  • Pagnie
    MsChevy skrev 2012-05-16 08:35:48 följande:
    Här har bröllopsplanerna fått kliva lite åt sidan, vi har äntligen fått lånelöfte o har lagt bud på ett husGlad

    Pagnie: oj va skönt att få hjälp med allt, men vad kostar det kalaset? Blir väl rätt dyrt?
    Vi får då betala 130 000 för 125 personer. så jag tycker inte att det var jätte farligt faktiskt.
  • Pagnie
    CoG skrev 2012-05-18 14:45:59 följande:
    Ska man ha en så pass stor fest så är det svårt att komma billigt undan (och speciellt om man räknar med allt som ingår i det ni ska betala).
    Summan låter väldigt rimlig med tnake på storleken.

    Det är väl som att lägga ut ca 30 000 för ett bröllop då det är 30 gäster.
    Jag tror inte om man lyckas med om man ser vad som ingår för er.
    Ja nej jag tycker nog att det är helt rimligt faktiskt. Vi har ju räknat på allt separat också och vi får det till mer än 180 000 så det här kör vi på. handpenningen och kontrakten lämnas i morgon.
  • Pagnie

    Äntligen får jag ha min förlovningsring på. Helt underbar blev den. Längtar tills det är komplett med mina vigselringar också.


  • Pagnie
    ChristineL skrev 2012-05-21 09:30:24 följande:
    Nej, det vet vi inte. Vi har inte lagt upp en ordentlig budget än, men sagt att max 50 000 får det totalt kosta, då har vi inte räknat med nån bröllopsresa. 40-50 gäster räknade vil till igår så tycker det känns rätt rimligt med 50 000 då. Och jag räknar hellre högt ;)
    Nej det där med budget måste jag säga tycker jag är jättesvårt. Man vet verkligen inte hur man ska lägga upp den. Vi har bara satt en maxgräns och sen jobbar vi utefter det. Man får hoppas att den håller och att man får mycket över.  Hur gör ni andra? har ni en strikt budget?
  • Pagnie
    ChristineL skrev 2012-05-21 18:34:57 följande:
    Jag håller med! Det är jättesvårt! Jag har ingen aning om vad en klänning kostar exempelvis, eller vad mat och dricka kan tänkas gå på. Förlovningsringarna kostade 9000 nånting så då lär väl vigselringarna gå upp emot 15000 säkert. Fotograf är också en stor kostnad som jag sett kan skilja otroligt mycket. Och ett par tusen på bröllopsnatten... Det rinner iväg helt enkelt.
    Doofie skrev 2012-05-21 19:02:41 följande:
    Är riktigt svårt. Tänkte först att jag skulle ha en budget till klänningen tex på 5000 men när jag började kolla runt kändes det plötsligt omöjligt... Det drar lätt iväg och det är lätt att tänka: jaa men det är bara 1000 kr över budget, men tänker man så hela tiden blir det många tusenlappar ;)
    Men det mesta ska betalas senare, nu är det mycket bokningsavgifter och så. Men vi ska iallafall försöka hålla budget så gott det går, blir det över på ett ställe får man nog dra in på ett annat..Hoppas jag ;)
    Jo men det där med budget är ju lite vad man gör det till också men det hjälper ju inte för det är ju jättesvårt ändå. Jag har till exempel hittat fotografer från 4000-21000 så det finns ju i alla prisklasser. Den här bröllopsvärlden är verkligen en djungel.
    Samma sak gäller det ju när det kommer till ringa också. Min förlovningsring kostade närmare 23 000 men vigselringarna kommer bara kosta typ 7-8000 kr styck. Så om man jämför är ju det stor skillnad mellan dom.

    Det där med klänning är nog det jag tycker är svårast. Innan man börjar kolla så har man ju ingen aning alls om vad dom kostar. Jag har hittat jättefina för ca 8000 medan jag även har hittat jättefina för 20 000. Men jag känner att jag vill nog hålla mig under 10 000 i alla fall. Men när man sen tänker på det så tänker man att fan vad många vanliga klänningar man kan få för 10 000. Man blir riktigt svettig.
    Men hur gör man en budget egentligen? Jag har verkligen noll koll. Om man inte  utgår från vad man har utan ska bestämma ett pris per kategori?
  • Pagnie
    Wirre 81 skrev 2012-05-22 16:25:54 följande:
    Jag och min blivande satt och spånade på budget till bröllopet igår och som det ser ut i dagsläget kommer vi inte ha råd med det bröllopet vi (Iäs jag) vill ha. Så troligtvis kommer jag lämna er i 2013 gruppen och joina 2012 istället.
    Från ett vackert vinterbröllop till ett "simpelt" sommarbröllop. Det känns sisådär måste jag erkänna men jag vet att om vi satsar på ett vinterbröllop och vi måste snåla in på något så vet jag hur ledsen och besviken jag kommer bli så då blir det bättre att ha ett sommarbröllop.
    Vi får se om gubben skrev ut alla papper idag. Hindersprövning och byte av efternamn och så för då smäller det nog redan i augusti för oss... :D 
    Och som sagt. Det är inte bröllopet och festen jag vill ha - det är mannen Hjärta 
    okej det är ju jättesynd men jag måste bara fråga. För när man började läsa så tänkte man att du skulle lämna oss i 2013 och joina 2014. Så varför skjuter ni inte bara på det så att du kan få drömmbröllopet?
  • Pagnie
    Wirre 81 skrev 2012-05-23 17:11:03 följande:
    Tanken var att vi skulle gifta oss 2013-12-11 då vi förlovade oss 2011-12-13. Men ekonomin i dagsläget gör att vi inte kommer kunna lägga undan tillräckligt mycket pengar till dec -13 och visst skulle vi kunna skjuta upp det ett år. Fast vi vill ju inte gifta oss för festen jag vill gifta mig för att jag vill dela resten av mitt liv med den här mannen. Det vinterbröllopet jag har planerat hittils har ju jag planerat utefter datumet vi satte då vi förlovade oss. Och vem har sagt att mitt drömbröllop inte kan bli det vi ev ska ha nu i augusti Flört Blir bara till att planera om lite - och snabbt.
    måste ju bestämma oss snart iaf hur det blir då kyrka, präst och ev lokal ska bokas. 
    Okejokej. Ja det vet man ju aldrig. Det kommer säkert bli helt underbart oavsett vad. Du gifter dig ju som sagt med den du vill spendera resten av livet. Det är ju det viktiga. Lycka till med allt nu.
  • Pagnie

    vi betalar 1050 kr per person men det är ju helt en smaksak om vad man tycker är rimligt.

  • Pagnie
    fruwesterlund skrev 2012-06-11 16:38:43 följande:
    Är det nån som ska hålla bröllopsmiddagen och festen på restaurang?

    Vi kommer att överlåta allt på en restaurang eftersom vi inte bor på orten där vi gifter oss. Antar att det hamnar på ca 1000 kr per kuvert, men då ingår allt, musik mm.
    Vi kommer ha bröllopsmiddagen och festen på en restaurang och det hamnar på ca 1050 kr per kuvert.
Svar på tråden Brud 2013