Brud 2013
Kul att det faktiskt börjar närma sig för er.
27 juli nästa år kännas overkligt långt bort...
Har beställt tärnklänningarna idag.. lite av en sten som lyftes från axlarna.. Har varit rädd att jag inte ska hitta nåt och att mina tärnor måste stå ut med att ha nåt på sig som jag hittat i sista minuten :P Men det ser ut att bli denna om de godkänner den ;) Ganska nära vitt, men ändå lite mer beige. Tror det blir bra med långklänning också när det är ett vinterbröllop.
Var länge sen jag var inne på den här tråden! Kul att se att det går framåt för alla brudar 2013!
För mig börjar det verkligen dra ihop sig!! 23 februari.. bara två månadet kvar!
Ska bli så roligt! Men nu börjar jag verkligen tänka på sånt där som: Herregud, jag ska verkligen byta namn, jag kommer från ena dagen presentera mig som Wallström och nästa som Mellberg. Konstigt!
Fortfarande en hel del kvar att ordna. Inte köpt några vinterskor än, inte helt klart med alla smycken. Menyn ska provsmskas i mellandagarna och tårtfyllningar i januari.
Måste ordna med ev. sång i kyrkan. Festhäften och den fruktade bordsplaceringen
Men samtidigt; det är nu det verkliga fixandet börja känns det som!
Vad roligt att läsa om er som just börjat planera, när man själv är i slutet ;)
Vi har bestämt vår meny i mellandagarna (gifter oss 23/2). Blir kräftmarinerad strömming på hembakt tunnbröd med västerbottensost till förrätt och till varmrätt blir det dragon och körvelmarinerad oxrygg med vitlökspotatis, smörstekt svamp och rödvinsreduktion. Sen blir det bröllopstårta till efterrätt. Provsmakar fyllningar nu i januari.
Det som är mindre bra med sittande middag är väl att priset siger rätt rejält. Vårt kuvertpris blir 750/pers om man räknar med att alla dricker alkohol till välkomstdrink/brudskål/middag
Men det är så kul att det närmar sig! :)
Här e en brud till 2013. Har 42 dagar kvar till bröllopet som är på Jamaica.
Det ända som ska inhandlas nu är skor till mannen och nya sexiga underkläder till mig.
Har konstigt nog inte en ända vit BH.
Behöver dock ingen BH under klänningen men den vill man ju ha på kvällen sen
Vart Gifter ni er då? Eller var det dagarna som var samma nästan.
Jag håller på o fixar en morgongåva till gubben.
Har ni köpt något o vad?
Gubben ska få manschetter (stavning) med mitt o hans namn på. Ett namn på varje.
Åhhh, jag önskar att jag vågade sånna bilder, men e ff inte jätte bekväm med min kropp efter 3 barn.
Den ser ju iof bättre ut än för ett år sedan.
Jag försöker få in en bild där jag bär min klänning men den säger bara att det e fel format:(
Jätte fina knutar allihop, kommer att bli skit snyggt till klänningen oavsett vilken du skulle ha. =)
Men personligen tycker speciellt mycket om frisyren som Heidi Klum har. Men smaken är som baken så att säga. =P
Vad ska du ha för smycken till?
Folk tror att man skämtar när man berättar vad det kostar att anlita en profesionell fotograf. Jag tänkte själv att det inte skulle kosta mer än nån tusenlapp men insåg snabbt att jag bedrog mig själv där :P (beror ju förståss på hur stort paket man vill ha).
När både jag och min blivande sedan började fundera på hur mycket "osynligt" jobb de gör började iallafall vi förstå varför det kostar en hel del.
Måste iallafall säga att det känns otroligt skönt att ha ett proffs som vet precis vad han ska tänka på för att det ska bli så bra som möjligt. Sen hade jag ju å andra sidan gärna haft en hög med proffsfotografer som vänner så man fick den budgetposten över till annat ;)
Var hos sömmerska idag. Ska hyra ytterplagg till bröllopsdagen också tänkte jag.. De hade ju massor att välja på. Har lyckats ta lite (kassa) foton och funderar på vilken jag ska välja.. (bokat den långa capen med huva, men kanske skulle ha tagit kappan??) vad tycker ni??
Usch vad svårt! Fick lite "billig" känsla av kappan, plus att det pälsiga var lite slitet och tovigt.. sen var den för stor också, måste sys in. Men jag håller ju med er om att den ser snyggare ut på bilderna faktiskt! ;)
Gaah! Kan inte bestämma mig! ;) Vill ju gå på en lite mer elegant känsla, men saknade huva på kappan.. Drömskt och sagolikt funkar ju för capen. Elegant och lite mer majestätiskt för kappan kanske...Plus att den som sagt framhäver kropps- och klänningsformen.
Kommer förresten säkert vara galet kallt. Minst -10 skulle jag tippa, men februari här uppe brukar landa ner mot -20, -30 ibland. Räknar med det värsta! :P