Inlägg från: ChristineL |Visa alla inlägg
  • ChristineL

Brud 2013

Just Me skrev 2012-06-15 17:14:08 följande:
    Ahaaa...då förstår jag inte dansförbjudet! Alkoholförbudet kan jag förstå, just pga att de kanske haft dåliga erfarenheter sen förut? Och jag tror det är rätt vanligt med alkoholförbud i förs.hem...?
    Men dansförbudet förstår jag inte alls Vem var det ni pratade med som sade det om dansförbudet?  
    Du & Jag 23/3-2013
    Det var deras vaktmästare/husmor som visade oss kyrkan och kyrkstugan som ligger i anslutning till varandra, försammlingshemmet som ligger en bit bort visades av en annan person, och båda två sa det  i typ samma mening "Nej, ingen alkohol. Och ingen dans."

Nåväl, vi har bestämt oss för borgerlig vigsel vid Gräfsnäs slottsruin och fest i byggdegården eftersom vi båda två blev väldigt förtjusta i det på en gång. 
  • ChristineL

Åh, jag är helt galet sugen på att prova ut brudklänning! Men det känns för tidigt, vad är rimligt? Känner mig också helt pirrig i hela kroppen över detta, vi ska ringa och boka våran lokal idag, samt fråga om vi får titta på den på torsdag igen då min mor och bror kommer på besök (dom bor 25 mil bort).

• ChristineL
    Moignon skrev 2012-06-28 10:20:05 följande:

Ær det någon hær som bokat fotograf ænnu?

Vi træffade ej tjej igår som tar fantastiska bilder och som vi varit intresserade av att boka. Det jag har kænt innan ær att man vill kænna och se om det finns personkemi før att få till bra bilder, en person som gør att man kan slppna av och vara sig sjælv. Tyværr vet jag inte riktigt vad jag kænde igår. Hon var ganska tystlåten. Vi ska træffa en annan fotograf om några veckor, får væl se hur det kænns. Hur tænker ni nær det gæller detta?

Vi ska be min m2b's morbror att sköta det, han är hobbyfotograf men jätteduktig, och så sparar vi lite pengar på det ;)
  • ChristineL
    CoG skrev 2012-06-28 11:25:37 följande:
    Härligt att ha ngn nära som kan ta hand om fotograferingen!
    Ja, jag är jätteglad för det! Önskar vi kände nån som kunde sy  min brudklänning också och baka tårtan, menmen, det går ändå :)
  • ChristineL

I helgen frågade vi min bror om han ville vara toastmaster och självklart sa han ja! Skrattande Han kommer dock resa iväg på utlandstjänst under hösten/vintern/våren och han har inga detaljer alls kring det så han är lite orolig att han inte får komma hem till bröllopet. Hoppas han får reda på allt snart bara... 

• ChristineL

Hörrni! har ni börjat dela ut uppdrag än? Tärnor, toastmaster, och sånt som ni ska ha? Jag vet precis vem jag vill ha som brudtärna, men jag vet inte hur jag ska säga det till henne. Vill gärna göra det vid nåt fint tillfälle så det blir lite speciellt. inte bara över en random fika eller telefon. Har ni några tips?

• ChristineL
    Moignon skrev 2012-07-10 19:17:54 följande:

Jag har pratat med bægge mina tærnor (bæsta kompisen och syster). Bæsta kompisen pratade jag med nær jag berættade att vi skulle gifta oss eftersom det var så sjælvklart før mig att hon skulle vara tærna. Gjorde det via telefon eftersom jag bara gått och væntat på att få sæga något! Min syster kom jag fram till efter hand att jag ville ha som tærna, och det blev øver telefon det med. Mycket handlar væl om att det ær geografiska førhinder, annars hade jag kanske gjort på annat sætt.

Jag tror att det viktiga ær nog kanske på vilket sætt man sæger det, om det ska kænnas speciellt. Om du bjuder på fin middag och sen bara slænger ur dig det hade du lika gærna kunnat gjort det øver telefon. Førstår du hur jag tænker? Jag har tyværr inget annat konkret førslag. Någon annan som gjort på något speciellt sætt?

Har ju fortfarande inte bestæmt toastmastrar ænnu, men ska træffa en av de eventuella kandidaterna næsta vecka så kanske dags att ta en ordentlig funderare ifall vi ska vælja honom.

Ja, jag förstår precis hur du menar! :) Vi ska ev ta en aw i nästa vecka så ska få till det då tänkte jag. Nu menar jag inte aw som i att det kommer bli röj, utan mera hon och jag, mat och en öl i goda vänners lag. Kanske bio. Mysigt ska det bli!
  • ChristineL
    Moignon skrev 2012-07-11 09:43:42 följande:

Låter som en bra ide! Såg førresten att du bor i Lerum, ska ni gifta er i Gøteborgstrakten? Svårt att hænga med hær i denna långa tråd...! :) Vi ska gifta oss hær i Gøteborg næmligen. Alltid kul nær man kan få lite mer lokala tips och ideer!

Ah, vad kul med nån så pass nära! Festlokalen är bokad, Gräfsnäs byggdegård utanför Alingsås, tanken är att vigseln blir vid slottsruinen där :)  Eftersom vi redan från början bestämt att vi skulle ordna med maten själva så var det svårt att hitta nån lokal där man inte behövde catera från dom. Så en mysig byggdegård blir det istället :)
  • ChristineL

Oh, nu börjar jag bli lite nervös igen, går verkligen i vågor det där ;) Men på fredag ska jag på aw med min bästaste vän, min partner in crime, min Elin och fråga om hon vill vara tärna :) Det kommer bli jättemysigt! Vi ska käka nånstans, ta en öl kanske och sedan gå och se Carl Einar Häckner på Liseberg, en helkväll helt enkelt :)

Sen så har jag kollat efter vigselförrättare och hittat en som inte är politiskt bunden, vilket passar oss väldigt bra. Men det står på hemsidan att dom i samband med att man bokar dom vill ha namn och telefonnummer till vittnena. Men min blivande har inte bestämt vem som ska vara best man än. Det kan dom väl inte kräva redan? Är fortfarande dryga året kvar ju. 

• ChristineL
    FruW skrev 2012-07-19 09:08:20 följande:

Hur har ni tänkt när ni valt era datum?

Vi har valt 31/8 2013 då det är precis fem år efter våran första dejt. Blev väldigt symboliskt för oss att ta det då, helt rätt :)
  • ChristineL
    Brudiframtiden skrev 2012-07-21 12:04:34 följande:
    Då gifter vi också oss. Vad kul med fler samma datum!
    Ja, vad kul! Hur går det för er? Vi har bokat festlokal och kontaktad vigselförrättare, men hon tyckte att det var lite tidigt att skriva nåt 100% än, men hon verkar bra. Tärna tillfrågad och överlycklig, lillebror fixad som kock, storebror fixad som toastmaster, sen är det en hel del funderande på andra saker :D
  • ChristineL

Nu i helgen träffade vi min blivandes moster och bad henne sjunga på vårat bröllop! Hon blev jättelgad och kände sig jättehedrad Solig Vi har dock inte kommit fram till vad vi vill ska sjungas men det är ju ett år och en månad kvar  Flört

• ChristineL
    drömmer skrev 2012-08-01 10:51:04 följande:

För oss står planerna ganska stilla för tillfället. Vi har så mycket annat runt oss, men i höst måste planerna igång på allvar. Då ska det pysslas inbjudningskort !!!

Annars är kyrka, lokal, fotograf och trubadur bokat. Vi funderar nu på catering, men det kommer bli buffé och det mesta kallt så vi har en del o välja mellan. Vi kommer också vilja hålla ner priserna, så det lutar lite åt ICA och sen fixa det lite lyxigt själv med ost o kex, frukter, lite mer kött osv...

Tärnornas klänningar har kommit, men ska sys in början på nästa år (gifter oss i Maj) och mannen har köpt sin kostym. Nu är det klänning till mig som ska inhandlas i höst, ringen ska beställas och kläder till barnen ska inhandlas. Massa roligt kvar !!!

Åh vad kul att ni kommit så långt! Jag börjar fundera på att börja prova klänning snart, men det är fortfarande mer än ett år kvar Tungan ute
  • ChristineL

iiih! Idag är det ett år kvar! Nästa helg ska jag börja kolla på klänningar!

Svar på tråden Brud 2013