• frallan

Nu har jag köpt en ring!

Skall ju använda min fars vigselring till min vigselring. Det är en slät vitguldsring. Men eftersom jag och min sambo inte direkt la våra hjärtan i att köpa fina förlovningsringar så bestämmde vi oss för att uppdatera min förlovningsring lite grann. Min pappas vigselring vill jag absolut ha som den är, slät och sliten efter över 40 års äktenskap, så jag ville inte göra om den. Hittade denna lilla smäckra ring på pantbanken, som jag tror kommer passa fint ihop med den andra ringen... så jag slog till! Hi hi hi

Vad tycker ni om den? Inte så dyr, men jag gillar den...

• Svar på tråden Nu har jag köpt en ring!
  • frallan
    förlovadflicka skrev 2011-03-14 23:59:13 följande:
    Vad cool, gillar fattningen :) 
    Ja det var nog den som gjorde det för mig också, lite annorlunda fast enkel ändå:)
  • frallan

Emblas Mamma skrev 2011-03-15 07:30:19 följande:
    Blir lite nyfiken på hur din pappas ring ser ut nu? :)

Tyckte den var snygg! Annorlunda - på ett bra sätt!! =)

Ska ta en bild på båda ringarna när den här kommit. Men pappas ring ser ut ungefär så här, helt slät, väldigt enkel inget speciellt. ca 3 mm bred. Men båda ringarna är i vitguld så de borde ju passa ihop, eller?

• frallan
    Emblas Mamma skrev 2011-03-15 19:51:57 följande:
    Tror faktiskt det blir jättesnyggt! Roligt Med någon närståendes ring också:) själva fick vi svärföräldrarnas ringar till förlovning!
    Ja det blir ju så mycket mer personligt speciellt som min mamma gick bort för några år sedan, kommer bära med mig henne överallt, hehe. Fast jag hade riktigt svårt för att ta emot den skall jag erkänna, det var tufft att se honom ta av sig den efter över 40 år, men kanske behövde han en anledning att ta av den och ta ett steg framåt? Fint känns det i alla fall...
  • frallan
    BrudiMaj2012 skrev 2011-03-15 19:58:46 följande:
    De kommer att passa som handen i handsken! :)
    Härligt med en lite annorlunda ring, den ser verkligen jättefin ut!
    Vore kul att se dem tillsammans!
    Ja, jag skall lägga upp en bild så småning om:) Kul att du gillar den!
  • frallan
    ShandiN skrev 2011-03-15 21:54:39 följande:
    Supersnygg!! Blir nog kanon :) Jag har själv samma typ av kombo, en enstens förlovningsring och en slät vigselring (båda i vitt guld).

Lite dålig bild, men ändå...:

Åh, det ser jätte fint ut! Precis den där känslan jag är ute efter Tycker det är så fint med enstensringar, lite prinsesskänsla på nåt sätt, hihi.
    Vilken vacker bukett förresten! Härliga färger
Svar på tråden Nu har jag köpt en ring!