NI som gjort maten själva. Hur funka det?
Och hur många gäster var det?
Funderar på att ta hjälp av några i familjen och göra de mesta själv. Men vad bjuder man på?
Och hur många gäster var det?
Funderar på att ta hjälp av några i familjen och göra de mesta själv. Men vad bjuder man på?
Jag har också tänkt göra mat själv, med lite hjälp från familjen. Vi skall ha buffe.
Innehållande:
Gillade kykling spett (med vitlök och örter)
Grillade fläskfilespett (hälften vitlök, hälften honung)
Potatisgratäng
Ris
Stark sås med chili
Tzatziki
Guacamole
Tomat och löksallad i vinigrett
Choroizo bitar
Grekisk sallad
Vitlöksbröd
Grillade grönsaker (paprika, aubergine, zuchini typ)
Melon, jordgubbar, kiwi, vindruvor
Min blivande är från sydamerika, och jag är från sverige med släkt från fd. jugoslavien, så vi kommer blanda lite helvilt med maten hehe.
Sen kommer vi be min mamma göra en specialite från jugoslavien, och hans mamma en specialite från sydamerika.
Ingen efterrätt, utan bara bröllopstårta!
Jag gjorde nyligen en liknande buffe till vår sons dop, fast då var det 40 gäster, på bröllopet blir de ca 130!
Men det skall nog gå hehe!!
Ingen
Vad intressant vi blir nämligen 40 st :) Hur mycket blev er matkostnad?
Jag ska också göra maten själv. Först bubbel med tilltugg och sedan minivästerbottenpaj med räk- och kräftröra, parmesanflarn oc balsamicogelé och bröd. Sedan blir et varmrättsbuffé med inkokt lax och sauce vert och dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng och sallad. Till efterrätt blir det chokladpanna cotta. Men tårtan köper vi. Räknar på ett pris på ca 160 kr per kuvert, ytterligare 110 kr för all dryck.
Hoppas det ska gå bra. Salladen får personalen göra och givetvis lägga upp maten efter mina anvisningar.
Står lite mer om maten på min blogg.