Inlägg från: Alexanders Maria |Visa alla inlägg
  • Alexanders Maria

Vad heter denna ros?

Okej, en vild fråga verkligen. När jag kom hem till min mor och far i fredags så hadde min far varit så gullig och gått och köpt en stor vacker rosa-persikofärgad ros. Och jag undrar ifall det är någon som vet vad rosen kan tänkas heta?

Den passar nämligen in i vårat färgtema perfekt!

Nu ser den ju dock mer rosa ut än persikofärgad. :/
  • Svar på tråden Vad heter denna ros?
  • Alexanders Maria

ja, jag funderade ifall det kunde vara den :O Vad tror ni den kostar styckvis en acalance peach?

• Alexanders Maria

Ja, jag var inne i de enda två affärer som vi har här i Ed och de nämde avalance peach och en ros som hette primadonna? Så kanske primadonnan? Ja ja en ros som matchar finns absolut att få tag på så.

• Alexanders Maria

Nej, jag håller med. På bilden är rosen verkligen INTE persikofärgad. Den är rosa. Så den är mer persikofärgad (Jag tog även bilden på rosen i dess "slutskede", stackars ros, så den var ljusare än vad den varit i början) men jag måste säga att den inte var klart persikorosa, utan den hade en hel del rosa i sig också.

Ja ja, det hade varit roligt med ett namn på den vackra rosen. Men jag planerar i vilket fall som helst att gå till en blomsterbutik och be om att de köper in hyffsat stora rosor efter min färgkarta, som inte får kosta mer än 35-40kr styck. Så det märks vad jag får in för rosor. Men det blir säkerligen vackert. ;P

• Alexanders Maria

"att den inte var klart persikofärgad" Var de det skulle stå.

Svar på tråden Vad heter denna ros?