Inlägg från: Hon sa ja |Visa alla inlägg
  • Hon sa ja

Billiga bröllop- idéer!

Förutom att ta hjälp från vänner och bekanta så är mitt bästa tips gällande fotograferingen (istället för att hyra in dyrfotografen):

Vi ska utlysa en tävling där våra gäster får tävla om att få sin bild i tack-kortet, under olika kategorier (Bästa brudparsbild, bästa middagsbild, bästa mingel, bästa dans etc).

Sen ska vi även ha olika fotouppdrag i placeringskorten (som är dekorerade tändsticksaskar med saker i) där gästerna ska fota tre eller fem olika saker under kvällen. 

Vi hoppas få ihop en rätt saftig skörd av bilder med en tanke bakom, snarare än en hög bilder på samma saker.  
    Däremot håller vi på att lösa frågan med hur vi ska få över bilderna till oss sen, på smidigast, billigast sätt... 

Lycka till. 

• Hon sa ja
    MiaAnd skrev 2011-04-16 19:35:53 följande:
    Nu har jag också provdukat lite här hemma, med hjälp av naturens resurser. :) Skulle dock vilja ha in lite mer färg på nåt sätt. Förslag?

Som ni ser har jag gjort två varianter på "festhäftena" (tog det jag hade hemma). Silverband skulle matcha inbjudningarna, men jag tänker att det kanske skulle lätta upp att ha nån färg på bandet istället. Förslagsvis samma som blommorna i vaserna. Bladen i mitten av bordet kommer troligen att bli murgröna sen. Ska även tillägga att vi gifter oss i en ruin, därför tänkte vi att det kunde va kul att "ta med" stenarna in på festen. :)
    Jättefin dukning! Jag gillar att ni tar med stenarna in.

Förslag på färgdetaljer: 
    - kanske köpa tunna band i någon/några nyanser av samma färg som på blommorna och "ringla" ut mellan stenar och murgröna och sen plocka upp den färgen lite i placeringskorten. Kanske ta samma på festhäftet också så det inte blir så mycket intryck. Men jag hade valt en dämpad färg, inget som sticker ut och snor uppmärksamhet, bara så att det livar upp lite.
    - binda ett litet färgat band runt glasen. 
    - lägga små rundlar av färgat papper under glasen (fråga efter tapetprover på färgaffären och klipp ur?)
    - köpa vita blockljus (som ofta är billigare än fägade), binda runt färgade band eller lite grövre snören med en färgad "lapp" på med någon text eller dikt eller något på... 

Jag har snöat in på band :) 
    Har startat en tråd med frågan om var vi kan köpa billiga sådana och fått jättebra tips. Kolla upp den, om du vill ha tips. 
    Lycka till! 
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!