Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Billiga bröllop- idéer!

Då har ni det viktigaste fixade, bli inte insnöad på  färgtema och sådant, utan ta en koll vad naturen ger  er i juni , det är gratis och kan  bli väldigt fint.

När det gäller mat, kyckling filer är billiga och håll ett öga på billigt kött, juni är nära och det flesta kommer att hålla sig  i frysen. Inget fel att handla det som går att frysa när det är billigt,  det inte priset på maten som gör den fantastisk utan kocken .

• Kattpoet

Jag kommer köpa en  skinka nu vid påsk och frysa in och sedan ha den till buffen vi ska ha i juni.  Tänkte laga till den fryst och låg värme över natten och sedan grillerja  med  örter och sedan skiva tunt.  Sedan  har jag redan köpt på mig  de 2.½ kilo kyckling  jag kommer behöva till middagen, bröstfile och den ska bakas i ugnen med äpplecider, vin och vitlök och sedan skivas tunt.  Om jag har tur  så får jag två älgstekar och då ska de bli tjärlknöl av dem. Det är allt kött jag kommer ha.

Sedan blir det en grönsallad,  en ris sallad, sås och sedan bröd  till med  smör och om tomaterna är hyfsat pris så blir det en inlagd  tomatsallad till.

• Kattpoet

Min fest är den 4 juni och då kanske färsk potatisen inte hunnit komma  och  vinterpotatisen är för dålig  för att användas, så det är därför vi kommer ha en ris sallad.   Min ris sallad är enkel med god och folk har redan börjat fråga om jag ska göra den.   Det är ris,  hackad paprika,  svarta bönor, salladslök  och sedan en enkel vinegrette som hälles på precis innan det serveras.  Väldigt gott.

• Kattpoet

Jag har test bakat bröd idag, jag lyckades få dem jättefluffiga  genom att ha i ½ tsk hjorthornsalt med jästen. Ja det stinker men inte när det bakat. Så vet jag vilket bröd jag ska ha till mina gäster.

• Kattpoet

Livan86,  jag har inte bestämt mig vilken form de vanliga frallorna ska  ännu.  Visserligen är ju detta den andra bröllopsfesten så man kanske inte ska spåra ut totalt.    Men hjärtan vore gulligt  eller stjärnor, hade jag haft ett skotsk terrier kakmått hade det blivit en drös sånna och  ostkatter.

• Kattpoet

En vän ska ha knytkalas och OM vi har råd att åka så blir det jag som gör tårtan, maten är presenten till brudparet, folk verkligen gillade iden.  

• Kattpoet

Ikea och  ÖB har billiga block ljus

• Kattpoet

Om vi inte  har råd att åka dit, så ska jag skicka dit  7 sorters kakor istället, jag tror hon blir glad för det.

• Kattpoet

Jag skulle skippa de vinröda  servetterna eftersom de  bryter för mycket och gör att allt känns för mycket, annars är det snyggt.

• Kattpoet

Nu har vi bestämt att vi ska använda alla tomma kryddburkar som mini vaser!
    Jag se om jag råd med  band   så blir det fint.

• Kattpoet

Jag hittade idag den bästa dekorationen till borden!  Jag tål inte doften av blommor så bra,  så vi ska göra servett rosor  till några av borden  men till barn bordet där sätter vi klubbor istället, bättre än blommor och ser snyggt ut.

Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!