• livan86

Billiga bröllop- idéer!

massa bra ideér kul tråd!

• livan86
    vickan1976 skrev 2011-03-26 22:45:40 följande:
    Hör väl kanske inte hemma här eftersom det inte är något direkt billigt pyssel. Men jag bestämde mig härom dagen för att jag ska ha en brosch bukett istället för en traditionell brudbukett ( om jag nu får till det snyggt).
    Så jag har varit på second hand och sökt broscher och fått tag i ett gäng för 10kr/st.
    Så nu har jag börjat med min bukett.

Här är bilder som jag inspireras av:

Den kommer säkert väga närmre 2 kg när den är klar. Det går åt 50-70 broscher!
    wow.. vad snyggt!!!!!
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-03 21:00:45 följande:
    Jag hittade en tjej på tradera som stansar ut blommor så jag beställde rosa och vita. Nu har jag gjort en massa blommor som antagligen ska sättas fast på diadem till barnen eller som kransar till deras hår.

Dom va ju super fina
    Behöver ni hjälp på festen?
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-03 21:07:56 följande:
    Var på Ikea idag ock köpte ölglas som vi ska använda som vaser. Har bundit ett band av organsa runt.

Har köpt lakan till dukar också. Det blev mycket billigt!
    Måste tipsa om vita fleecefiltar på Jysk för 12kr/st. Har köpt några som barnen kan sitta på under vigseln och man kan slänga över axeln på kvällen.
    Dukningen blir nog så här:

Tyvärr finns ingen diskmaskin i lokalen så vi kommer använda mycket engångsmaterial. Sevetten är vikt som en näckros och det kommer ligga några godisar på varje plats.
    På glasen sitter en namnlapp fastbunden runt foten.

Valde mellan dessa namnkort och det blir nog det till höger. Det andra blev lite för sött ;) (obs bara ett test)

Idag har jag virkat fodral till några ljuslyktor från Ikea.

Tycker att du har fått till de super fint! å massa bra billiga ideér, de behöver inte kosta skjortan för att de skall se lyxigt ut!
    Behöver ni hjälp på festen?
  • livan86
    Kattpoet skrev 2011-04-04 18:21:55 följande:
    Jag har test bakat bröd idag, jag lyckades få dem jättefluffiga  genom att ha i ½ tsk hjorthornsalt med jästen. Ja det stinker men inte när det bakat. Så vet jag vilket bröd jag ska ha till mina gäster.
    jag jobbade på ett bröllop där de hade gjort frallor/matbröd och stansat ut dom i hjärtformar!! jätte fint
  • livan86
    MiaAnd skrev 2011-04-16 19:35:53 följande:
    Nu har jag också provdukat lite här hemma, med hjälp av naturens resurser. :) Skulle dock vilja ha in lite mer färg på nåt sätt. Förslag?

Som ni ser har jag gjort två varianter på "festhäftena" (tog det jag hade hemma). Silverband skulle matcha inbjudningarna, men jag tänker att det kanske skulle lätta upp att ha nån färg på bandet istället. Förslagsvis samma som blommorna i vaserna. Bladen i mitten av bordet kommer troligen att bli murgröna sen. Ska även tillägga att vi gifter oss i en ruin, därför tänkte vi att det kunde va kul att "ta med" stenarna in på festen. :)
    tycker att de va en jätte fin dukning de blå bandet var fint. men kanske att nått mer skulle vart blått också, nån blomma eller något!
    annars var de toppen, enkelt och snyggt
  • livan86
    Kattpoet skrev 2011-04-16 20:03:57 följande:
    En vän ska ha knytkalas och OM vi har råd att åka så blir det jag som gör tårtan, maten är presenten till brudparet, folk verkligen gillade iden.  

vilken jätte bra idé. min syster hade ungefär den samma. de gav nästan alla gäster en uppgift inför festen, en gjorde tårtan, ett par var värdpar, en stod för musiken, en familj gjorde maten m.m. ett par dekorerade lokalen m.m.. super kul idé och alal nära och kära var involverade!!
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-29 08:09:01 följande:
    Fick lite extra pengar denna månaden och kunde inte låta bli att beställa en klänning på ebay. Denna kostade bara 809kr inkl. frakt! Hoppas nu att den sitter bra också!
    cgi.ebay.com/Ivory-White-Lace-Wedding-Dress-S...
    den var super fin
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!