Feedback på företagsidé
Hej alla par i giftastakten!
Jag har en företagsidé som jag brottats med ett tag nu och skulle behöva veta om det finns någon lyftkraft för!
Vad jag har förstått är musiken på ett bröllop väldigt viktigt, och det verkar genomgående vara covers som står på menyn. Jag läser för tillfället komposition och arrangering och har redan (!) 11 års musikstudier i form av komposition, producering, arrangering och soloinstrument i bagaget, och drömmen är ju att kunna försörja mig på komposition. Så när jag rannsakar mig själv för att finns en målgrupp för specialkompositioner, allt från gitarrmusik till fullskaliga konserter, så är den grupp som jag tror skulle vara mest intresserad just kärleksmusik till bröllop.
Alltså idéen är att, efter kundens förfrågan, skriva ett stycke speciellt anpassat till deras uppfattning och önskemål av det som just de anser vara vackrast - melankoliskt, harmoniskt, glatt, pampigt; med kundens egna text, eller kanske rentav en egen melodi som tema?
Självklart så skulle jag vid intresse även erbjuda att framföra det efter förfrågan, men grundidéen är egentligen att skräddarsy en låt, eller rentav kärlekshyllning, efter kundens specifika önskemål.
Frågan jag brottas med är om det finns en tillräckligt stor markad för denna lite mer vågade approach för att kunna sysselsätta mig på heltid?
Vad tror ni? Skulle ni kunna tänka er detta som ett supplement till den uppsjö av trubadurer och coverband som överflödar bröllopsmarknaden?
- Hannes