• Hammerman

Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?

Aniara4 skrev 2011-03-17 19:42:18 följande:
    Fast grejen är ju att jag inte går igång så värst på att titta på andra överhuvudtaget.
    Där finns en skillnad mellan män och kvinnor då män generellt attraheras mer av det rent visuella. Kvinnor har en tendens att föredra sexnoveller. Kanske något för dig?

Hursomhelst, mitt fyrkantiga svar på OP's dilemma: du säger att ni har "problem" i sexlivet, vilket jag tolkar som att hans sexdrift > din. Han kompenserar för detta genom att dra i skinnet och titta på porr, där han tydligen har en preferens för vissa tjejer. Förmodligen det lindrigaste och bästa som kan hända i ett förhållande med sextorka, då i princip alla tänkbara alternativ vore sju resor värre (att han likt en lydig korgosse glatt skulle finna sig i en period av sextorka och sova med händerna på täcket är knappast realistiskt, och skulle han tvinga sig själv till DET, vilket jag av erfarenhet vet att det finns damer som kräver, skulle det förmodligen sluta i svåra psykiska problem för hans del efter ett tag).  
  • Hammerman

... och även om jag naturligtvis inte kan ses som representant för hela det manliga könet så ja, när jag letar efter porr gör jag det efter specifika aktriser. Oftare än när jag enbart söker efter kategorier, skulle jag tro.

• Hammerman
    Aniara4 skrev 2011-03-17 20:48:58 följande:
    Eller så är det inte riktigt så. Här är ett superintressant blogginlägg om kvinnors lust och porr som i alla fall jag kan relatera till:
    ablativ.blogspot.com/2011/01/katnitiv-dissona...
    Kan nog ligga en del i det där blogginlägget. Särskilt dikotomin psykisk upphetsning kontra fysisk ditto, som ju ofta är mer uppenbar hos kvinnor (tänker på det klassiska "kvinna som inte kan ha sex för att det är stökigt i hallen" medan dylika ting sällan har någon effekt på mäns sexlust). 

Men nu har vi nog halkat in på ett sidospår.  
Svar på tråden Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?