• snart en Eriksson

EBAY???????????????????????????????

jag tycker detta med ebay verkar krångligt. jag skulle köppa en caketopper som verkade billig men sen när jag köpt den så blev det inte så billigt med frakt å grejjer...... tycker det är krångligt när allt är på engelska å i dollar. är ny där så kanske har missat nån inställninng men kan man inte välja att köpa saker från sverige eller nåt. nån som har erfarenheter från ebay eller tips osv till mig!!

mvh caroline 

• Svar på tråden EBAY???????????????????????????????
  • Fossing77

lättast är att kolla dollarsumman på forex.se, då ser du på ett ungefär vad det kostar. läs noga vad frakten blir eller mejla och fråga säljaren vad det kostar till sverige, sedan stämplar du bara in hela summan på forex och får veta vad det blir i SEK. du kan ju gå in via www.ebay.se så får du all info på svenska :)

• Anna89

Ebay är helt suveränt! Men det tar ett tag innan man kommer in. Jag går alltid in på valuta.se och kollar hur dollarn ligger sedan + jag på frakten..

Jämnfört med tradera så är utbudet mycket mycket större!

• Sandrina

Vill du köpa saker från Sverige så ska du nog prova tradera istället!:)
    Det förekommer kanske, men jag har aldrig sett några svenska säljare på Ebay.
    Någon som vet?

Tänk också på att alla inte skicka grejer till Sverige eller Europa.

Lycka till!

• FruFiddeli

Annars finns ju http://www.eim.ebay.se/ , inte lika stort utbud kanske men där finns det mesta och är oftast billigare än tradera och du får veta pris och oftast frakt (om det inte står att man ska kontakta säljaren) i svenska kronor. Jag har handlat endel härifrån iaf och det är inte krångligt alls, lättare än tardera nästan.

• Midvinterflicka

Jag tycker att Ebay visar fraktpriset till Sverige i de flesta fall, i allafall när jag har handlat. Sedan får man ju kolla upp vad kursen ligger i förstås, för att jämföra.

Svar på tråden EBAY???????????????????????????????