• LindaJoh

gifter oss den 9/4 bjuder på "buffé"

har lite funderingar på detta med maten vill inte att det ska vara för torftigt men inte heller allt för mycket olika sorter eftersom vi ska laga själv

vi har tänkt ha
    *champagne o krustader
    *rökt lax
    *inkokt lax
    *romsås
    *kokt potatis (ev)
    *potatisgratäng (färdigköpt) (ev)
    *smaksatt potatissallad (ev)
    *tjälknöl (kanske nån kantarellsås till det)
    *pastasallad
    *grönsallad
    *kycklingspett
    samt bröd

*bröllopstårta med kaffe och eventuellt avec (brukar man ha konjak som avec?)

kanske också en bricka med ost och kex,vindruvor...

tycker ni det ser snålt ut och har ni förslag på nåt annat? är det för mycket konstiga blandningar? saknas något?

• Svar på tråden gifter oss den 9/4 bjuder på "buffé"
  • RiNa

Ett förslag är minipajer. Lätt att göra och de kan göras i god tid innan bröllopet, de är godast varma.

Glöm inte smör till brödet =)

Lycka till!

• LindaJoh

ja jag har tänkt på pajer med...

tycker du det behövs efterrätt (funderade på en banankladdkaka...men tyckte att det kanske är bättre att ha mer "riktig" mat och ha bröllopstårtan som efterrätt)

tack för att du svarade

• RiNa

Man brukar bli väldigt mätt när det bjuds på buffé så jag tycker man kan strunta i efterätt och slå på stort med bröllopstårtan istället.
    Vi kommer inte har efterätt på vårt bröllop.
    Vill man ha något litet efter maten och innan tårtan så kan man duka upp en buffé med lite färsk frukt. Brukar vara gott efter en tung middag.

• LindaJoh
    RiNa skrev 2011-03-17 19:59:26 följande:
    Man brukar bli väldigt mätt när det bjuds på buffé så jag tycker man kan strunta i efterätt och slå på stort med bröllopstårtan istället.
    Vi kommer inte har efterätt på vårt bröllop.
    Vill man ha något litet efter maten och innan tårtan så kan man duka upp en buffé med lite färsk frukt. Brukar vara gott efter en tung middag.
    ja det är nog ingen dum idé..när ska du gifta dig?
  • RiNa

Vi gifter oss i februari 2012, så det är en stund dit =)

Svar på tråden gifter oss den 9/4 bjuder på "buffé"