• Frilledille

Vart resa när man sett "allt"?

Vi har ett angenämt problem när det gäller bröllopsresa och det är att vi tycker att vi sett "allt" (självklart inte allt, men ni förstår vad jag menar).

Vi har varit i Kina och sett muren, terrakottaarmén och semesterparadiset Hainan
    Malaysia med shopping i KL och sol/bad på Pangkor Island,
    Bali,
    Mauritius x2,
    Mexico,
    Aruba
    Vi ska resa i november så europa är inget alternativ.
    (Min BM har även varit i stora delar av USA och Sri Lanka så det är också uteslutet)

Vi har ganska höga krav på hotellstandard (min 4 stjärnor) och vill gärna ha all inc.
    Vi har också höga krav på havet - varmt (min 26 grader) och fint/klart.
    Vi vill gärna ha sevärdheter (i alla fall något intressant att se under resan)
    Golfbana/or är ett krav
    Vi vill vara borta ca 2 veckor

Vi har en prisgräns på ca 25 000/ per person
    Vi reser med barn som är 1½ år

Snälla, dela med er av era mest underbara resor! Allt är av intresse (så länge kraven ovan uppfylls Flört)

• Svar på tråden Vart resa när man sett "allt"?
  • Kattpoet

Synd att ni åker i Novemember,  för annars hade ju St Andrews gamla golfbana varit perfekt, i Fife finns det mer golfbanor än whisky destillerier.

• SnowFairy
    jkbr skrev 2011-03-18 22:03:03 följande:
    sydafrika verkar ha allt, härliga vin gårdar ,safari ,strandliv  och så behöver man nog inte ha lika mycket vaksiner där som i många ställen i afrika.
    Beror på vart i Sydafrika du åker. Runt Kapstaden och västkusten är det inte mer än 12 grader i vattnet. Jag var där nu i vintras (deras sommar) för att surfa. Det var våtdräkt som gällde även fast det var 30 grader i luften.
  • In Wonderland

Australien! Själva har vi funderat på Chile. Vad är ni ute efter, sol & bad, mat, äventyr, natur, historia?

• In Wonderland

Ett annnat supervackert ställe är Hvar i Kroatsien.

• TheD

Vi hittade en resa till Thailand fyra veckor på 4+stjärnigt hotell för 25.000:- för två pers men vi hann inte boka så nu blir det något annat istället :)

Men det hotellet har vi som mål att bo på någon gång!!!

• LSJS
    Jag han skrev 2011-03-18 15:54:04 följande:

Jag gillar Brasilien :)

Billigt, varmt i vattnet och finns utflykter att göra.

Instämmer!! den bästa resa vi gjort var till Pipa i Norra brasilien (nära Natal), helt underbara stränder, varmt, billigt och trevliga människor fast de kan knappt engelska...men det gör det ju hela lite mer exotiskt! Det går att hanka sig fram med kroppsspråk! Vi funderar på att åka dit i vinter på en riktig bröllopsresa. Vi gör en kort direkt efter bröllopet till portugal. Just av den anledningen att vi älskade brasilien där de ju pratar portugisiska!! Vår dotter blev dessutom till i Natal och heter därför Natalie!!  Vi var där 2007 så det borde ju inte ha blivit allt för exploaterat!
    20110528
  • Tigerfadder

Västindien! En vecka på en ö (Barbados, Greandinerna eller någon annan vacker ö) och en veckas kryssning, antingen med segelbåt eller vanligt kryssningsfartyg. Underbart! Gjorde denna resa för några år sedan och njöt i fulla drag! Barbados ligger utanför riskzonen gällande orkaner (säsongen pågår fortfarande i nobvember)

• Thailand2011

Mitt tips är att kolla Fritidaresors kombinationsresor.
    Finns i alla möjliga länder.
    Vi betalar nu 28000 för 2 vuxna o ett spädbarn. 4 veckor på olika ställen i Thailand!

• MBride

Sydafrika är ett jättefint land med mycket att se och göra (vingårdar, safari, bad, surfing och det finns ju även en del "historia" att se).
    Själva ska vi på smekmånad till San Fransisco några dagar sen vidare till Hawaii och därefter till Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon. Ska bli sååå kul!

• Frilledille
    In Wonderland skrev 2011-03-19 01:40:48 följande:
    Australien! Själva har vi funderat på Chile. Vad är ni ute efter, sol & bad, mat, äventyr, natur, historia?
    Vi vill absolut ha sol och bad. Min BM har höga krav på mat och gollf. Sen vill vi gärna att det finns något att se men det behöver inte vara supermycket kultur. Men i alla fall så att man kan göra ett par utflykter under vistelsen.

Brasilien låter ju otroligt spännande. Vilka reser man dit med? Eller måste man boka reguljärflyg?
  • Lillskoj

Kan varmt rekomendera "Trackers" (www.trackers.se) som vi reste med när vi åkte till Peru och Brasilien på vår smekmånad. Gå in på deras hemsida och få inspiration till tusen =)

• Frilledille
    Lillskoj skrev 2011-03-21 10:43:16 följande:
    Kan varmt rekomendera "Trackers" (www.trackers.se) som vi reste med när vi åkte till Peru och Brasilien på vår smekmånad. Gå in på deras hemsida och få inspiration till tusen =)
    Tack för tipset. Har aldrig hört talas om Trackers förr!
  • Frilledille
    Lyckligtjej skrev 2011-03-18 19:50:51 följande:
    Hej för ca 3 år sedan i november månad  var jag och familj på Fuerteventura. Vi bodde i då helt nybyggda bungalos och det hotellet var 4+stjärnigt. Det var egen pool till varje hus och det var en stor golfbana utanför! Det var trevligaste solsemster jag varit på. www.playitas.info/se
    Var det varmt i november? Hur var havet och stranden? Var poolerna uppvärmda? Hur gjorde man med mat (laga själv)? Shopping? Annat att se?
  • Lillskoj
    Frilledille skrev 2011-03-21 10:44:05 följande:
    Tack för tipset. Har aldrig hört talas om Trackers förr!
    Vi träffade dom på bröllopsmässan på Grand i Stockholm förra året. Väldigt proffsiga och hjälpsamma. Vi blev så nöjda med allting så att vi skickade en flaska champagne till dom när vi kom hem.   

Lycka till!
Svar på tråden Vart resa när man sett "allt"?