• prinsessa11

Vitguld eller rödguld?

Jag har så svårt att bestämma mig! Ska jag välja ringen i vitguld eller rödguld? Jag har andra smycken i både rödguld och vitguld/silver och jag gillar att variera mig. Enligt flera butiker måste man inte enbart ha rödguld på sig om man väljer det som ring, funkar alltså att mixa rödguld-ring med silverklocka, armband osv. Vad tycker ni? Just nu är jag nog mer inne på vitguld, men tänk om jag ångrar mig? Vitguld är ju lite trendigt nu. Vad ska ni andra ha?

• Svar på tråden Vitguld eller rödguld?
  • Lilique

Jag ska ha en vitguldsring med en stor rubin. Självklart finns det väl en risk för att jag ångrar mig någon gång i framtiden, men jag älskar den ringen och därför kör jag på den. Om tio, tjugo eller femtio år förnyar vi kanske våra löften och jhar jag tröttnat på ringen antar jag att jag kan byta ut den då. Men ja, gå på magkänslan och lämna över ånger-problemet till ditt framtida jag ;)

• Vire

Min förlovningsring är i rött guld och vigselringen blir i vitt guld. Guldsmeden tipsade om det, själv hade jag inte ens tänkt tanken innan.

• Niini

Jag kommer ha vitguld då förlovningsringen är rosa guld o jag har akdrig egentligen varit en guldmänniska utan mer silver men jaja.. av nån anledning tog vi rosa guld då men nu är iaf vitguld självklart för oss! Jättesnyggt med en av varje dessutom :)

• MuBu

Om du har svårt att bestämma dig så finns det ringar med både vitt och rött guld Flört

• Loanne

Jag tycker att vitguld (eller annan vit metall) är finare än rödguld, men det beror nog mycket på att min hudton inte funkar bra ihop med rödguld.

Annars gillar jag det där med en ring av varje, jättesnyggt! Men både vit- och rödguld på samma ring är inte min smak.

Jag tycker absolut att man kan mixa rödguldsring med klocka eller andra smycken i vit metall.

• Gopplan

Mni hudton passar egentligen bäst med rött guld men jag fick en vacker ring i vitt guld till förlovningen så nu kör vi på det till vigseln också. Det är snyggare med vitt guld tycker vi, även om jag som sagt passar bäst i rött. Sedan tycer jag absolut att man kan blanda och ha t ex guldhalsband tillsammans med en ring i platina. Det var väl mest förr man sa att man inte skulle blanda guld och silver, men då "fick" man ju inte heller blanda brunt och svart och hur många gör inte det idag?

• prinsessanogrodan

Jag kommer ha ringar i titan (gråvit metall) och blandar hejvilt med halsband i rött guld eller vad jag nu vill ha på mig. Orkar verkligen inte hålla på och bry mig om nån mossig regel om att man inte "får" eller "ska" blanda olika metaller. Jag lägger min energi andra, viktigare saker. TS: gör precis som du vill! Välj det du tycker är fint oavsett vad andra tycker. Jag tycker att det är fint att blanda vitt och rött guld. Både i en och samma ring och att ha en ring i rött guld och en i vitt guld.

• MissNina

Ringen med stenar är vigsel ringen och d andra är våra förlovnings ringar.

Min M2B ska inte ha en vigsel ring just nu.
    Han ska ist göra en vapen ring senare.

• prinsessa11

Ok, tack för alla tankar! Jag kör nog på magkänslan och väljer vitguld nu. Som sagt, man kanske förnyar löftena senare och då kan man ju byta.
    Förresten, har någon av er köpt ringar hos guldshopen.se? Dom har tydligen en butik i Katrineholm också, men annars handlar man på nätet.

Svar på tråden Vitguld eller rödguld?