Inlägg från: ProjectX |Visa alla inlägg
  • ProjectX

Kan man be cateringen ändra bröllopsmenyn?

Vi ska gifta oss i en festlokal som även tillhandahåller maten.

De bestämmer en bröllopsmeny för olika årstider med 2-3 förslag på varje förrätt, varmrätt och dessert och tidigare säsonger har jag alltid hittat minst en rätt på varje "del" som varit jättebra, men när de nu har skickat menyn inför i sommar (vi gifter oss i augusti) är jag lite besviken.

De förrätter man kan välja på är en parfait på anklever (som både jag och min BM tycker är jätteäckligt Kräks ) eller en "Delikatesstallrik" som består av böcklingcheesecake (WTF? Rynkar på näsan), löjrom, gravad lax och västerbottenost.

Nummer ett är inget alternativ, men det känns inte som att en cheesecake med fisk är någon jättehöjdare heller.

Så frågan går till er som har gift er, jobbar med catering eller stött på något liknande: Går det att be cateringen om ett annat alternativ till förrätt, eller brukar det vara lite "hugget i sten"? Jag kommer självklart behöva ringa och fråga ändå, men vore skönt att höra från nån som varit med om något liknande, eller vet hur det funkar.

• Svar på tråden Kan man be cateringen ändra bröllopsmenyn?
  • ProjectX

Tack för alla svar!

Vad skönt att höra att jag inte är den enda som är lite kinkig med maten. Tungan ute

Får ringa och snacka med dem om någon vecka och se vad man kan arbeta fram.

Svar på tråden Kan man be cateringen ändra bröllopsmenyn?