Inlägg från: Sackhina |Visa alla inlägg
  • Sackhina

Vilket dilemma.. kuvertavgift, hur ska vi göra?

Pinkgrape skrev 2011-03-20 14:18:31 följande:
    Jag skiter fullständigt i om folk tycker det är fel att ta kuvertavgift, som sagt, här är det ingen som tycker det, då ALLA gör det! Vi väljer att kunna fira tillsammans med alla våra nära och kära och de betalar gärna för att få vara med, så funkar det här för oss.

Grejen är den att jag tror inte någon skulle tacka nej pga pengarna, MEN jag vill inte att någon ska behöva leva på nudlar och vatten bara för att de betalar kuvertavgiten till oss.

Nåja, vi fattigmansfolket får väl helt enkelt skjuta upp vårt bröllop i 10år, så att vi kan göra det som ni med lite mer pengar i plånboket tycker att vi ska göra.
    men vad bitter du låter!
    Det ÄR känsligt med kuvertavg, iaf här på BT.
    Du gör som du tycker är bäst och du känner ju själv din bekantskapskrets.
    Tyckte att 5000 för lokal med dukning och personal lät som ett bra pris. Det skulle jaqg köra på, och vi har ingen jättebudget. vad gäller kuvertavg får du väl fråga dina närmaste vad de tycker är skäligt? Om fler har haft liknande upplägg i er bekantskapskrets, hur hög avg hade de? Där har du ju kanske en fingervisning?
  • Sackhina
    Pinkgrape skrev 2011-03-20 14:58:29 följande:
    Jag vet att det är känsligt här, men när någon skriver att man tänker ha det, att det nog är okej med gäster osv. då finns det ingen anledning att hoppa in och skriva om hur Inte okej man tycker att det är. Som om jag inte skulle vilja kunna bjuda alla gäster och köpa en klänning för 20 000kr och en ring för 50 000kr, men jag skulle inte ha råd med det ens om jag sparade i 10år.
    Vi har redan sparat länge till vårt bröllop, men vår budget är trots det extremt begränsad, inget jag kan göra något åt just nu. Alla vi känner vet att vår ekonomi är skitdålig.

Jag tycker inte bröllop och bröllopsfest är något som bara de med mer pengar har rätt till och jag tycker inte att de behöver uttala sig om hur dåligt de är av oss andra att "ta betalt" för det. Vi tvingar ingen att betala eller att komma. Vi vill dock ge många möjligheten att dela den dagen med oss.

Tack, för att du skrev det iaf, jag har inte tänkt på att det är ju en utmärkt fingervisning och vi borde ju kunna lägga oss ungefär i samma prisklass :)
    Nej, jag håller med dig, bröllop ska INTE vara en klass fråga!  Däremot kan man ju hitta roliga lösningar så att man kan få ett jättefint bröllop även med en snålare budget! kuvertavg är ju ett sätt! Om det är bra eller dåligt, rätt eller fel får ju vara upp till var och en! faktiskt!! Skrattande
  • Sackhina
    Ninana skrev 2011-03-20 16:12:02 följande:
    Vad får dig tro att alla som kommer ska/kommer att ge er present? Jag ska ha 70 gäster och tror att ca 20 pers av närmsta familjen kommer ge oss present av egen vilja...
    är man någolunda väluppfostrad har man med sig något då man e bjuden på fest! Särskilt bröllop, student el liknande
Svar på tråden Vilket dilemma.. kuvertavgift, hur ska vi göra?