Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Hur mycket pengar lägger ni på att dekorera festlokalen på?

Fiberväv i taken är billigt men ser superflott och dyrt ut!

Men sen så är ju dukningen och pyntetdet som gör en stor del av festen.
    Och det behöver ju inte vara så dyrt!

Visst kan man ha pappersduk, men sådana kan vara rätt dyra om de skall vara någorlunda fina.
    Då tycker nog jag det är smartare att köpa ett gäng vita KNOPPAlakan från IKEA istället, som man ju sen också kan sälja vidare.

Stearinljus är ju en riktig stämningshöjare, och vill man komma undan billigt så rekommenderar jag verkligen glaslyktorna  GALEJ från Ikea. Kostar 9 kr för 4 stycken. De har jag sett vid bröllopsdukning, och de blir jättefina ihop med vanliga värmeljus eller smala små vita blockljus.

Och blommor är såklart fint, men kan bli dyrt om man är för kräsen.
    Finns det i naturen när man gifter sig så kan det vara smart att blanda upp med sådana. Men kom ihåg att allergiker kan bli sjuka av t ex liljekonvaljer, och syrén.

I början av sommaren är blåbärsris otroligt vackert! Alldeles genomskinligt och klart ljusgrönt. Ha sådana i en skål och stick ner ett par rosenknoppar (håller fantastisk bra jämfört med hela kvistar)  från matbutiken. Det blir jättefint och håller även länge. Går alltså att göra klart pyntet dagen/dagarna innan.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på att dekorera festlokalen på?