Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Filmtema!, överös mig med tips och idéer!

Ja, äntligen har vi hittat på ett sätt för min kära sambo att vilja bli mer involverad och framförallt inresserad av bröllopsplaneringen - filmtema!

Så har ni några bra tips och förslag på hur man kan göra allt från inbjudningar, placeringskort till musik och bordsdekorationer, så tas det tacksamt emot!

• Svar på tråden Filmtema!, överös mig med tips och idéer!
  • Pinkgrape

Ja, jag tänkte att filmmusik till ingång och utgång skulle vara bra :) Måste bara hitta några fina kärleksfulla låtar :) Bröllopsvals ska vi inte ha :P

Vi har också funderat på att ha en röd matta in till festlokalen där alla gäster blir fotade på väg in. Haha längre än så har vi dock inte kommit i planeringen :P

Storbildsskärm blir svårt, då det inte riktigt finns utrymme för det i lokalen och vi inte har råd att hyra något sådant, annars var det en bra idé.

• Pinkgrape

Oj, så många bra idéer :D Tyvärr finns det inte så stort utrymme för dyra saker i vår budget, eller rättare sagt, det finns inget utrymme för dyra saker. Uppskattar därför mycket sånt som man kan pyssla ihop billigt själv :)

Klädkod... ja, vi tänkte "Kom som din favoritskådespelare/rollfigur" typ. Kan man ha det? Vi kommer ju inte vara utklädda, ja mer än bröllopskläder, som vi ju inte har till vardags direkt :P

• Pinkgrape
    hernameispekka skrev 2011-03-21 22:29:13 följande:
    Klädsel kan ju vara röda mattan. Då blir det lite långklänningar, lite smoking, lite festblåsor :)
    Ja, men det känns lite väl fint :P Inte ens vi kommer vara så fina haha Och inte lokalen eller middagen heller :P
    Annars hade det varit väldigt trevligt :D
  • Pinkgrape

Jag blir tokig, på min käre sambo och blivande make.

Först:
    "Ja, filmtema, fan va coolt! Det vill jag absolut att vi ska ha!"

Nu:
    "Nä, det där med filmtema känns lite jobbigt. Snälla, kan vi inte skippa det?"

Svar på tråden Filmtema!, överös mig med tips och idéer!