• Stiina86

    HJÄLP!! Hur skriver jag i ett info kort? Hur skriver ni?

    Vi ska ha betalbar efter 20 och så ska vi skriva att barn är välkommna till vigeln men sen blir det barnfritt.. Skriver jag bara ner det i två punkter?

    Hur skriver ni?

  • Svar på tråden HJÄLP!! Hur skriver jag i ett info kort? Hur skriver ni?
  • Helena Mikael

    Ja det tycker jag, man behöver inte försvåra allt.

    Skriv att "Bar till självkostnadspriv efter 20.00"
    & "Festen håller på till efter läggdags så vi ber er lämna barnen hemma"

    Eller nått sånt.

  • S2011

    vi skrev:

    "vi ber er respektera vår önskan om att få fira vår bröllopsmiddag i vuxet sällskap"

    och

    "för den som vill finns möjlighet att köpa förfriskningar i festvåningens bar" 

  • Loche

    "Vi önskar oss en barnfri bröllopsfest".

    och

    "När baren öppnar kl 20.00 kan var och en köpa det den vill ha att dricka under festen."

  • Stiina86

    och de här skrev ni i era info kort och inte inbjudningskoreten? först kändes det konstigt att skriva två rader på ett kort :D

  • meah2000
    Vi skrev direkt på inbjudan, vi tyckte att det kändes konstigt med ett infoblad med 2 rader.

    Förfriskningar efter middagen köpes kontant till självkostnadspris.

    Barn är välkomna till kyrkan, men festen hålls i vuxet sällskap!
  • S2011

    i våra inbjudningskort hade vi dubbel botten med ett infokort instucket.
    utöver dessa två meningar så gav vi också information om bra övernattningsställen för de som behöver/vill ha samt info om vem man kontaktar om man skulle vilja hålla ett tal (vi förväntar oss inga, men kände att info behöver komma ut på fall att). 

  • Vott

    Det kan nog vara bra om du klargör huruvida det är bar till självkostnadspris eller vanlig restaurangbar. Det är nått som jag som gäst skulle uppskatta att få reda på, så jag vet hur mycket pengar jag kan tänkas behöva ha med mig.

    Nu kanske festen ska vara på en restaurang, och alla vet om att det är den typen så då kanske man inte behöver skriva nått.

  • Loche

    Vi kommer att skriva det i inbjudan. Har gjort en inbjudan i "folderformat" så både själv inbjudningsdelen och info får plats.

  • Stiina86

    Vi ska vara i en lokal och ha egen bar. hur skriver man då?

  • Stiina86

    *puffar* lite


    vad kan man skriva om de måste betala sitt dricka efter 20?. vi är inte på resturang utan lokal

  • Loche

    "Bar till självkostnadspris efter kl 20.00" Kanske??? Flört

Svar på tråden HJÄLP!! Hur skriver jag i ett info kort? Hur skriver ni?