Sjunga för mannen trots så där sångröst?
Jag funderar på att sjunga en låt som jag förknippar med m2b för min man under vigseln, men jag kan inte sjunga så bra. Vågar jag?
Jag funderar på att sjunga en låt som jag förknippar med m2b för min man under vigseln, men jag kan inte sjunga så bra. Vågar jag?
Har du testat spela in dig någon gång och lyssna själv?
Jag kan ärligt säga att man låter inte som man hör sig själv när man sjunger, man måste nästan höra det via en inspelning för att veta!
Och då kan du ju bilda dig en bättre uppfattning :) Testa spela in med mobilen!
Jag tycker itne man behöver kunna sjunga perfekt, huvudsaken är att det är personligt och från dig! :)
Om du bara kan hålla tonen tycker jag du ska göra det! Men om du skulle vara rent tondöv kanske det inte är en bra idé. Ring upp en sångpedagog och be om en lektion där den kan ge tips och säga om det funkar kanske :) Såg en video med en brudgum som sjöng och tyckte han var jättebra, det lät hemskt och blev bara komiskt, och så vill man ju inte att det ska bli! Dock tycker jag att det får vara ganska dåligt innan det inte är stämningsfullt och gulligt. Men kolla med någon som kan eller lägg upp en ljudfil vi kan lyssna på :)
vill du så är det ju ett väldigt bra förslag att spela in dig o lägga upp här så kan vi säga ärligt vad vi tycker, och här är du ju även anonym så :)
Jag avråder från att sjunga själv, det kommer bli otroligt känslosamt under vigseln och med gråten i halsen får man knappt fram ett ord.
På min möhippa i lördags fick jag spela in en skiva, superkul!! Men låten de hade valt, "för att du finns" med sonja aldén, är ju så känslosam att det stockade sig i halsen trots att min kärlek inte ens var där...! =)
Har du läst dikter på barndop eller liknande? Klarar du det utan att bli alltför rörd då kanske du klarar det här också, själv hade jag inte varit så sugen på att vara nervös för ytterligare ett moment under bröllopsdagen...! =)